کد خبر : 21693 / /
/

با توجه به اهمیت مدت زمان مهلت ثبت نام این سهام، در ادامه، در رابطه با آخرین فرصت مجدد ثبت نام سهام عدالت 1401، توضیحات لازم برای متقاضیان این سهام، آورده شده است.

با توجه به اینکه در حال حاضر، طرح آخرین فرصت مجدد ثبت نام سهام عدالت 1401، توسط مجلس، در حال بررسی می باشد و به تصویب نهایی نرسیده است، لذا نمی توان در رابطه با زمان دقیق مهلت ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱، این سهام اظهار نظر کرد. اما، انتظار می رود مهلت ثبت نام سهام عدالت، مشابه با دوره اول ثبت نام سهام عدالت، از زمان آغاز ثبت نام، حدود یک سال به طول انجامد. سهام عدالت، در سال 1384، توسط دولت، به اقشار کم در آمد جامعه که نیازمند حمایت مالی بودند، با هدف متعادل سازی سطح درآمدی جامعه ارائه شد. در واقع، این نوع سهام، همانند یک یارانه نقدی بوده که از سوی دولت و از طریق بازار سرمایه به مشمولان آن تعلق گرفته است.

ویژگی های در نظر گرفته شده از سوی دولت، برای این سهام سبب شده تا افراد زیادی از این طرح، استقبال کنند به طوری که در نهایت و پایان زمان در نظر گرفته شده از سوی دولت، برای ثبت نام این سهام حدود 49 میلیون نفر از افراد واجد شرایط دریافت سهام عدالت، موفق به ثبت نام و دریافت آن شدند. با توجه به استقبال چشمگیری که از سهام عدالت، در دوره اول ثبت نام آن صورت گرفت، لذا بار دیگر، دولت تصمیم به ارائه این سهام، به افراد واجد شرایط دریافت آن گرفته است که در نتیجه، لازم است تا متقاضیان دریافت سهم مورد نظر در مدت زمان مشخص شده به عنوان آخرین مهلت ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱، اقدام به نام نویسی و دریافت آن کنند. 

با توجه به اهمیت مدت زمان مهلت ثبت نام این سهام، در ادامه، در رابطه با آخرین فرصت مجدد ثبت نام سهام عدالت 1401، توضیحات لازم برای متقاضیان این سهام، آورده شده است.

مهلت ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱

تمامی افرادی که قصد ثبت نام در دور دوم سهام عدالت را دارند، لازم است تا در مدت زمان اعلام شده توسط دولت، به عنوان مهلت ثبت نام سهام عدالت 1401، برای ارائه مدارک لازم برای سهام عدالت و اقدام به طی کردن فرآیند ثبت نام جاماندگان سهام عدالت، با مراجعه حضوری به مراکز و یا به صورت غیر حضوری، از طریق سامانه اینترنتی مربوطه، اقدام نمایند. 

حال، سوالی که در رابطه با ثبت نام دور دوم سهام عدالت، برای متقاضیان آن وجود دارد این است که زمان ثبت نام سهام عدالت، از چه زمانی آغاز می شود و تا چه تاریخی مهلت ثبت نام سهام عدالت 1401 و آخرین فرصت مجدد برای دریافت این سهام وجود دارد؟ در این رابطه، باید گفت از آنجایی که در حال حاضر، طرح ثبت نام مجدد سهام عدالت، به طور قطعی، تصویب نشده است و در حال بررسی، توسط مجلس می باشد، لذا نمی توان به طور قطعی، در رابطه با مهلت ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ صحبت کرد.

اما، با توجه به اینکه در سال 1384، دوره اول ثبت نام سهام عدالت، حدود یک سال به طول انجامید، انتظار بر این است که برای نام نویسی دور دوم این سهام در سال 1401 نیز مدت زمانی این چنینی به عنوان مهلت ثبت نام سهام عدالت، برای درخواست کنندگان، در نظر گرفته شود.

لازم به ذکر است از آنجایی که در حال حاضر، سامانه ای تحت عنوان سامانه سهام عدالت توسط سازمان بورس، به منظور انجام تمامی امور مربوط به این سهام، به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری افراد، به دفاتر مربوطه، طراحی و ارائه شده است لذا، انتظار می رود که برخلاف دور اول نام نویسی سهم مورد نظر، فرآیند ثبت نام در دور دوم آن، به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری در سازمان خاصی صورت بگیرد.

بورس در هفته‌ای که گذشت افت کرد و سهام عدالت نیز هم‌سو با شاخص کل بورس حرکت کرد.

ارزش سهام عدالت این هفته چقدر شد؟

سهام عدالت در این هفته کمتر از یک درصد افت کرد. همچنین شاخص کل بورس ۱٫۸۸ درصد کاهش یافت و در سطح یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد.

ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی در پایان روز‌های کاری این هفته یعنی ۹ شهریور، به ۸ میلیون و ۶۳۳ هزار تومان رسید. این در حالی‌ست که ارزش این سبد، هفته گذشته روی قیمت ۹ میلیون و ۳۶۱ هزار تومان قرار داشت.

همچنین ارزش سبد ۴۹۰ هزار تومانی طی روز چهارشنبه با ۹ میلیون و ۱۹۲ هزار تومان برابر شد. این ازرش در هفته قبل معادل ۸ میلیون و ۵۶۵ هزار تومان بود.

امسال در چند مرحله سود سهام عدالت به دارندگان این سهام پرداخت شد. حال به گفته مشاور رئیس سازمان بورس قرار است سود سال ۱۴۰۰ تا پایان زمستان امسال پرداخت شود.

پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس چند روز پیش گفت که اگر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، امکان دارد واریز امسال سود سهام عدالت ۱۴۰۰ طی دو مرحله مثلا پایان پاییز ۱۴۰۱ و انتهای زمستان ۱۴۰۱ پرداخت شود.

حدادی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود سود سهام عدالت دو برابر و به ۶۰ همت برسد، توضیح داد: سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

حسین قربانزاده در مورد آخرین وضعیت اختصاص سهام عدالت به بازماندگان دو دهک کم‌درآمدی و تحت پوشش نهاد‌های حمایتی به کجا رسید، گفت: سهام عدالت تکمیلی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در دولت به تصویب رسید. بعد از آن یک ایراد حقوقی به آن مصوبه گرفته شد و برای رفع این ایراد به معاونت حقوقی رئیس‌جمهور ارجاع شد.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی آمادگی دارد. افراد مشمول به تعداد ۳.۵ میلیون نفر بازمانده سهام عدالت از دو دهک کم‌درآمد شناسایی شده و اطلاعات آن‌ها موجود است.

وی همچنین گفت: سهام دولت برای اختصاص به دو دهک کم‌درآمد فقط منتظر مصوبه اصلاحی دولت هستیم. اگر ایراد حقوقی به مصوبه رفع شود، مراحل اختصاص سهام عدالت به دو دهک کم‌درآمد آغاز می‌شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.
  • سید عبدالله هاشمی /

    سهام عدالت میتوانم بفروشم ،،،یااینکه چن روز دیگه واریز می‌شود