کد خبر : 22573 / /
/

خودروهای پژو اما در این مدت گران شدند به طوری که پژو پارس مدل ۱۴۰۱ از ۳۹۴ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت پراید دچار نوسان شده است. قیمت پراید و خودرو ایرانی در رکود قرار دارد. قیمت پراید تا اوایل زمستان 20 درصد بالا می رود. قیمت پراید تحت تأثیر اخبار سیاسی قرار دارد. آخرین اخبار قیمت پراید را در اینجا بخوانید.

 بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از افزایش قیمت خودروهای سمند و پژو و کاهش قیمت خودروهای پراید در ۲۴ ساعت گذشته است.

در بین خودروهای پراید موجود در بازار پراید ۱۵۱ مدل ۱۴۰۰ از ۱۶۹ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۱۶۷ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۱۷۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۱۷۲ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای پژو اما در این مدت گران شدند به طوری که پژو پارس مدل ۱۴۰۱ از ۳۹۴ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای سمند نیز در این مدت گران شدند به طوری که سمند lxef۷ مدل ۱۳۹۹ از ۳۱۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۱۶ میلیون تومان رسیده است.

بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو حاکی از ریزش قیمت خودروهای پراید و جهش قیمت خودروهای سمند و پژو است.

محصولات ایران خودرو و سایپا امروز چهارشنبه چهارم آبان بدون تغییر قیمت نسبت به دیروز در بازار آزاد خرید و فروش می‌شوند

قیمت پراید

فرارو- پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که یکی از محبوب‌ترین محصولات ایران خودرو است، امروز چهارشنبه چهارم آبان در بازار آزاد معادل ۳۰۹ میلیون تومان ارزش دارد. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در خرید و فروش‌های روز گذشته با همین قیمت دست به دست می‌شد و سایر محصولات داخلی بدون تغییر قیمت نسبت به سه‌شنبه در بازار حضور دارند. رانا LX که در بازار آزاد ارزان‌ترین سواری ایران خودرو است، ۲۶۵ میلیون تومان ارزش دارد و تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک که صاحب عنوان گران‌ترین محصول داخلی است، ۴۶۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. بین محصولات سایپا هم قیمت پراید صندوقدار (۱۳۱) به ۱۸۶ میلیون تومان رسیده و نسخه‌های هاچ‌بک (۱۱۱) را ۲۰۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری کردند. همچنین ساینا و کوییک دنده‌ای به‌ترتیب ۲۰۷ و ۲۰۶ میلیون تومان معامله می‌شوند.

قیمت خودرو‌های ایران‌خودرو در بازار آزاد

به گزارش فرارو، وانت آریسان ارزان‌ترین خودرو تولیدی ایران‌خودرو در بازار آزاد محسوب می‌شود و در دسته وانت‌های تک‌کابین قرار می‌گیرد. ارزان‌ترین خودرو سواری تولید شده ایران‌خودرو در بازار آزاد الان رانا LX است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودرو‌های ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد. با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس توسط ایران‌خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا LX، پژو ۴۰۵ و سمند Lx ارزان‌ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می‌آیند.

در سوی مقابل گران‌ترین خودرو داخلی ایران‌خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF7 توربو بهره می‌برد و مجهز به جعبه دنده شش‌سرعته است. همچنین جدیدترین خودرو داخلی ایران‌خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران‌قیمت ایران‌خودرو به شمار می‌رود.

پژو پارس اتوماتیک نیز ارزان‌ترین محصول ایران‌خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل‌های مونتاژی ایران‌خودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک و پژو 2008 در دسته خودرو‌های گران‌تر از یک میلیارد قرار می‌گیرد.

آغاز ثبت سفارش واردات خودرو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، براساس نامه توکلی لاهیجانی مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت به باقری مدیر دفتر مقررات صادرات و واردات فعال سازی شناسه ملی شرکت های واردکننده خودرو در مرحله نخست آغاز شد.

در این نامه آمده است:

"نام و شناسه ملی شرکت های واردکننده مرحله نخست بر مبنای مستندات اولیه ارائه شده مطابق با الزامات آیین نامه واردات خودرو و جلسات کارشناسی برگزار شده، به منظور ایجاد دسترسی برای ثبت نام شناسه خودرو ارسال می‌شود".

شایان ذکر است مستندات ارائه شده این شرکت ها از نظر قرارداد با شرکت خودروساز خارجی، وضعیت خدمات پس از فروش و برنامه ریزی سرمایه گذاری فناورانه در حال بررسی است

خودروهای داخلی بدون مشتری می‌شوند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، هر چند وزارت صمت بارها وعده داده است که به زودی واردات خودرو به کشور اتفاق می‌افتد و در این مسیر حتی مهرماه را موعد واردات خودرو اعلام کرد اما هنوز این امر اجرایی نشده است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند مهمترین دلیل اجرایی نشدن واردات این است که آیین‌نامه واردات خودرو با مشکلات ساختاری متعددی روبروست. با این حال سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده واردات خودرو تنها در اختیار وزارت صمت نیست و دستگاه‌های دیگری در این امر دخیل هستند، به عنوان مثال بانک مرکزی باید اعتبار یک میلیارد دلاری را تخصیص دهد.

شروع فروش قسطی این خودرو از فردا

در همین خصوص در نظرسنجی‌ای که در خبرگزاری خبرآنلاین درباره مهمترین دلیل عدم ورود خودرو به کشور برگزار شد، برخی کاربران عنوان کردند: اگر چهار میلیون مسکن ساخته شد، حتما ۱۰۰ هزار تا خودرو هم میاد.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: ما از اول هم منتظر نبودیم. شما خوشبین بودید والا.

کاربر دیگری عنوان کرد: چون زور مافیای خودرو زیاد هست. کلا اقتصاد کشور ما دست دلال‌ها است.

کاربری تصریح کرد: کاملا واضح و روشن هست؛ مافیای خودرو داخلی. مثلا تویوتا کرولا 2022 با قیمت 700 میلیونی، به نظرتون کسی میره آریزو چینی 800 میلیونی یا دنا 600 میلیونی سوار بشه؟

یکی از کاربران خبرآنلاین متذکر شد: چون خودروی داخلی بی‌مشتری می‌مونه.

کاربر دیگری یادآور شد: اگر بیاد، اون وقت کسی خودروی داخلی می‌خره؟

کاربری نوشت: از اول معلوم بود نمی‌شه.

یکی از کاربران خبرآنلاین عنوان کرد: دلار نیست. این آیین‌نامه و شرایط و ... هم بهانه‌است. فکر می‌کردند برجام امضا می‌شه و برای ساکت کردن مردم گذاشتن در بودجه. هر روز یه شرط جدید می‌گذارند. هر وقت بازار خودرو داغ می‌شه، یه خبر می‌دن که این هفته ثبت سفارشا باز می‌شه.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.