کد خبر : 22808 / /
/

شاخص کل بورس در پابان معاملات امروز دوشنیه نهم آبان با بیش از ۱۵هزار و ۳۶۸واحد افزایش توانست سطح یک میلیون و ۲۶۹هزار واحدی را پس بگیرد.

سهام عدالت نوعی یارانه است که در زمان دولت نهم به مشمولین پرداخت شد. یک کارشناس بازار سرمایه درباره اثرگذاری عرضه سهام‌ عدالت در بازار سرمایه و ادامه عرضه این سهام در بورس – تحت عنوان سهام عدالت جاماندگان – اظهار کرد: ورود سهام عدالت به هیچ عنوان باعث عمق بخشی بازار سرمایه نشد و سال‌هاست که هشدار می‌دهیم که سهام عدالت از ابتدا خشت کجی بوده که اگر بر روی آن هر دیواری بکشیم تا انتها این دیوار کج بالا می‌رود.

تذکر درباره اختصاص سهام عدالت 

آخرین قیمت سهام عدالت ۴۹۰ و ۵۳۲ هزار تومانی امروز ۹ آبان ۱۴۰۱ را می‌توانید در گزارش زیر مشاهده کنید.

شاخص کل بورس در پابان معاملات امروز دوشنیه نهم آبان با بیش از ۱۵هزار و ۳۶۸واحد افزایش توانست سطح یک میلیون و ۲۶۹هزار واحدی را پس بگیرد.

شاخص هم وزن نیز با ۴هزار ۵۷۴ واحد رشد همراه بود.

ارزش معاملات خرد نیز نهایتا به حدود ۲هزار و ۳۴۰میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۴۸ میلیارد میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

درازکح با ۴۸، فارس با ۲۱ و خبنیان بازگشایی شده با ۱۲ میلیارد تومان بیشترین ورود و بپاس با ۲۵، شپنا با ۱۶ و خصدرا با ۱۳ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تذکر کتبی جمعی از نمایندگان به وزیر اقتصاد درباره لزوم اختصاص سهام عدالت به جاماندگان واجد شرایط را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

-تذکر سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر راه و شهرسازی: لزوم ایجاد اداره کل راه آهن در مرکز استان آذربایجان غربی و حل مشکلات حمل و نقل ریلی. همچنین تذکر به وزیر دفاع: ضرورت پیگیری افزایش حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح. همچنین تذکر به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت معلمان به ویژه در استان آذربایجان غربی.

-تذکر احسان ارکانی نماینده نیشابور و جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر ارتباطات: ضرورت برنامه‌ریزی و اقدام برای ساخت گوشی تلفن همراه ساخت داخل به قیمت مناسب.

-تذکر حسین محمدصالح دارانی نماینده فریدن و جمعی از نمایندگان به وزیر ارتباطات: لزوم بازنگری در جمع‌آوری تلفن‌های ثابت در روستاهای محروم.

-تذکر علی اکبر علی‌زاده برمی نماینده دامغان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم برخورد با روزنامه‌هایی که در اغتشاشات اخیر به عنوان پایگاه دشمن علم کردند.

-تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و جمعی از نمایندگان به وزیر بهداشت: لزوم عمل به ماده 15 قانون جوانی جمعیت و خانواده در استخدام پرسنل اورژانس کشور و وزارت بهداشت. همچنین تذکر به وزیر کشور: لزوم فعال کردن دوربین‌های غیرفعال سطح معابر و راه‌ها.

-تذکر علی حدادی نماینده ساوجبلاغ به رئیس جمهور: لزوم ابلاغ ساختار و افزایش اختیارات دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان. همچنین تذکر به وزیر کشور: ضرورت تسریع در جبران خسارات وارده به شهرستان طالقان در سیل امسال.

-تذکر احمد مرادی نماینده بندرعباس و جمعی از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی : لزوم چاره‌اندیشی برای افزایش قیمت جو و مشکلات ایجاد شده برای دامداران.

-تذکر حبیب الله دهمرده وزیر زابل به وزیر راه و شهرسازی: لزوم اقدام جدی در رابطه با راه آهن زابل – زاهدان. همچنین تذکر به وزیر نیرو: لزوم اقدام و جلوگیری از تخریب و رسوب‌گذاری چاه‌ها.

-- تذکر حسین میرزایی، سید محمد پاکمهر، علی اکبر علی‌زاده برمی، محسن فتحی و جمعی دیگر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان.

-- تذکر محسن فتحی نماینده سنندج به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان.

- تذکر علیرضا ورناصری نماینده مسجدسلیمان به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص ضرورت تامین به موقع نهاده های دامی کشاورزی و تسریع در احداث انبارهای در دسترس عشایر

-- تذکر جعفر قادری نماینده شیراز به همراه جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور درخصوص لزوم پرداخت خسارت بیمه خشکسالی و سرمازدگی کشاورزان به صورت نقدی

-- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص لزوم اختصاص سهام عدالت به جاماندگان واجد شرایط مطابق قانون بودجه 1401

- تذکر حسین میرزایی نماینده اصفهان به همراه جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور درخصوص ضرورت تسریع در ارائه لایحه نظام یکپارچه پرداخت حقوق و دستمزد به مجلس

-- تذکر سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر آموزش و پرورش درخصوص لزوم پرداخت معوقات و مطالبات معوقه معلمان اعزامی به خارج از کشور.

ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزار تومانی

در میان صنایع نیز گروه مواد و محصولات شیمیایی با ۴۸ میلیارد تومان بیشترین ورود و گروه بیمه و صندوق بازنشستگی با ۲۸ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود زدند.

ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه‌های شرکت‌های بورسی در این سهام به ۷ میلیون ۶۹۴ هزار و ۹۲۳ تومان رسید.

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در ۹ آبان ۱۴۰۱

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (نهم آبان ۱۴۰۱) ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی دارندگان این سهام به ۸ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۳۹ تومان رسید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.