کد خبر : 23009 / /
/

سخنگوی شورای نگهبان - اعلام کرد که مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری در شورای نگهبان تایید شده است.

از ماه آینده افزایش حقوق کارمندان لحاظ خواهد شد. حقوق کارمندان و بازنشستگان افزایش یافته است.  برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان یک سقف حداقلی ۹۰۰ هزار تومانی لحاظ شده است. حداقل افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان ۹۰۰ و حداکثر افزایش حقوق آنها ۲ میلیون تومان است. اخبار حقوق کارمندان را در خبر روز دنبال کنید. 

 درپی تایید مصوبه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری از سوی شورای نگهبان، کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری از آبان ماه حقوق افزایش یافته دریافت می کنند و معوقه این افزایش قیمت برای مهر ماه نیز به حساب شان واریز می شود.

به گزارش ایسنا، صبح امروز هادی طحان‌نظیف - سخنگوی شورای نگهبان - اعلام کرد که مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری در شورای نگهبان تایید شده است.

بر این اساس، کارمندان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری به ترتیب یک میلیون تومان و ۹۰۰ هزار تومان به حقوق‌شان اضافه خواهد شد که به غیر از آن از دیگر مفاد این مصوبه شامل افزایش‌های دیگر از جمله افزایش حق عائله‌مندی و اولاد نیز خواهد بود.

البته براساس این قانون، کارکنان در پایان ماه جاری نه تنها حقوق‌های جدیدی را دریافت خواهند کرد، بلکه معوقه مهرماه را نیز می‌گیرند، چراکه قرار است این افزایش حقوق از مهر ماه اعمال شود.

البته گفتنی است؛ هفته گذشته مسعود میرکاظمی - رئیس سازمان برنامه و بودجه - از مخالفت دولت با بخش‌هایی از این مصوبه خبر داده بود. چراکه به گفته وی، بخش‌هایی در صحن علنی به لایحه پیشنهادی دولت اضافه شده که مورد مخالفت دولت و کمیسیون برنامه و بودجه و مازاد بودجه توافق شده، است.

حال با توجه به تایید مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی درباره متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری دولت باید منابع لازم را برای اجرای این مصوبه تامین کند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده خبرنگار ایسنا دولت برای اجرای لایحه پیشنهادی خود که البته منابع مالی کمتری نیاز داشت سالانه به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داشت اما با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و افزوده شدن میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری حالا دولت بودجه بیشتری می‌خواهد که این قانون را اجرا کند که باید دید منابع مورد نیاز آن را از کجا تامین می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس جمهور، قانون ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را ابلاغ کرد.

گفتنی است، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری روز شنبه (۱۴ آبان ماه) از تأیید لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور درباره ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری و مستمری‌بگیران بهزیستی، قضات و اساتید دانشگاه خبر داده بود.

حقوق کارمندان | معوقات ۵ ماهه بازنشستگان چه زمانی پرداخت می‌شود؟

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: پرداخت معوقات ۵ماهه بازنشستگان سایر سطوح، در ماه جاری آغاز خواهد شد و تا قبل از پایان سال جاری، کلیه معوقات این گروه از بازنشستگان از محل افزایش ۸۱ درصدی به علاوه مبلغ ثابت ۵۸۵ هزار تومان تسویه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنا به گزارش وزارت تعاون، براساس اعلام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، پرداخت معوقات ۵ماهه بازنشستگان سایر سطوح، از آبان‌ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

بر این اساس و تا قبل از پایان سال جاری، کلیه معوقات این گروه از بازنشستگان از محل افزایش ۸۱ درصدی به علاوه مبلغ ثابت ۵۸۵ هزار تومان (حسب مفاد مواد ۶۹ و ۸۸۸ قانون تأمین اجتماعی و تصمیم وزرای عضو هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی) تسویه خواهد شد.

در ارتباط با موضوع بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز ذکر این نکته ضروری است که در انتخاب شرکت بیمه‌گر و عقد قرارداد، این سازمان تنها نقش تسهیلگر و هماهنگ‌کننده را در کنار کانون‌های بازنشستگان ایفا می‌کند و علاوه‌برآن در دولت سیزدهم و با افزایشی قابل‌اعتنا، سهم مشارکت سازمان تأمین اجتماعی در تأمین و پرداخت حق بیمه تکمیلی بازنشستگان به ۵۷ درصد کل حق بیمه بازنشستگان افزایش‌یافته است.

حقوق کارمندان | فیش معوقات حقوق بازنشستگان کی صادر می‌شود؟

حسن ایزدان از انتظار برای صدور فیش معوقات بازنشستگان سایر سطوح خبر داد.

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، به لزوم پرداخت معوقات بازنشستگان سایر سطوح کارگری اشاره کرد و گفت: پیش از این قول دادند که پرداخت معوقات بازنشستگان سایر سطوح در آبان آغاز شود؛ حالا که ظاهراً تامین اعتبار تامین اجتماعی تا پایان سال انجام شده و دیگر مشکل نقدینگی و اعتبار ندارند، انتظار داریم فیش‌های معوقات هرچه زودتر صادر شود.

به گفته‌ی وی، بایستی فیش‌ها امروز و فردا صادر شود تا بازنشستگان بتوانند لااقل یک ماه از معوقات پنج ماهه خود را با مستمری آبان ماه دریافت کنند.

ایزدان با تاکید بر اینکه تا امروز مشکل نقدینگی بود که به گفته‌ی خودشان این مشکل نیز برطرف شده، به انتظار چندماهه بازنشستگان برای دریافت معوقات اشاره می‌کند و می‌گوید: با صدور فیش‌های پرداخت، نگرانی بازنشستگان برطرف می‌شود؛ فیش مستمری آبان صادر شده اما هنوز خبری از فیش‌های معوقات نیست؛ امیدواریم به وعده‌ها عمل کنند و امروز یا نهایتاً فردا فیش‌ها در سامانه مربوطه بارگذاری شود.

چهاردهم آبان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تقریبا کسری بودجه‌مان را برای صندوق تامین اجتماعی تا پایان سال تامین کردیم.

صولت مرتضوی درباره صندوق‌های زیر مجموعه وزارت کار بیان کرد: یکی از مشکلات صندوق‌ها مشکل ناترازی‌های این صندوق‌ها است که یک طرح بلندمدت برای همتراز کردن منابع و مصارف صندوق‌ها پیش‌بینی شده است و یک اقدام فوری بر اساس پیش‌بینی بسیار مناسبی که تا پایان سال داشتیم، انجام داده‌ایم و تقریبا کسری بودجه‌مان را برای صندوق تامین اجتماعی تا پایان سال تامین کردیم و صندوق بازنشستگی کشوری ظرف این هفته مشکلاتش برطرف می‌شود.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.