کد خبر : 23030 / /
/

قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری به دولت ابلاغ شد.

حقوق بازنشستگان از این ماه افزایشی شد. حقوق بازنشستگان از ابتدای سال جاری افزایش نداشت. حقوق بازنشستگان هر سال با تنش همراه است. حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود. جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

دیروز خبری مخابره شد مبنی بر اینکه رییس مجلس قانون ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را به رییس جمهور ابلاغ کرده است.

 قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری به دولت ابلاغ شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را ابلاغ کرد.

بر این اساس سخنگوی شورای نگهبان، چهاردهم آبان ماه از تایید مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در شورای نگهبان خبر داد، به این ترتیب میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری از مهرماه اعمال خواهد شد.

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان ۱۴۰۱

قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری به دولت ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، متن قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را در اینجا می‌خوانید.

میرکاظمی: مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان آبان‌ماه پرداخت می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مجلس اصلاحاتی در لایحه دولت در زمینه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان انجام داد که دولت نیز با آن موافق بود، مابه‌التفاوت این افزایش حقوق از مهرماه محاسبه و در آبان‌ماه پرداخت می‌شود.

میرکاظمی: مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان آبان‌ماه پرداخت می‌شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در جلسه امروز، منابع و مصارف کشور در 7 ماهه اخیر بررسی شد، همچنین میزان دریافت حقوق مالکانه معادن و اشکالاتی که در جدول ابلاغی بوده، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در نشست امروز، دو راهکار برای حل این مشکل که در ماه‌های آتی درآمدها بیشتر می‌شود، تدبیر شد تا پرداخت‌های مربوط به این موضوع به استان‌ها انجام شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین درباره ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری، بیان کرد: مجلس اصلاحاتی در لایحه دولت در این زمینه انجام داد که دولت نیز با آن موافق بود، مابه‌التفاوت این افزایش حقوق از مهرماه محاسبه و در آبان‌ماه پرداخت می‌شود.

میرکاظمی درباره کسری بودجه در سال جاری، گفت: می‌توان گفت امسال نخستین سالی است که طی چند سال گذشته 40 درصد درآمد نفتی وارد صندوق توسعه ملی می‌شود، این در حالی است که در سنوات قبل اجازه گرفته و 20 درصد به صندوق توسعه واریز می‌شد.

وی گفت: الحمدالله امروز در هزینه‌های جاری و اجتناب‌ناپذیر کسری نداشتیم، حتی از ابتدای سال و در شش ماه، 40 هزار میلیارد تومان به حوزه عمرانی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: قاعدتا درآمدهای دولت در نیمه دوم سال بهتر می‌شود و ان‌شاءالله در نیمه دوم حتی پرداخت‌های عمرانی نیز بیشتر خواهد شد و وضعیت طرح‌ها بهتر می‌شود.

حقوق بازنشستگان | زمان واریز حقوق‌های جدید به اضافه معوقات

درپی تایید مصوبه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری از سوی شورای نگهبان، کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری از آبان ماه حقوق افزایش یافته دریافت می کنند و معوقه این افزایش قیمت برای مهر ماه نیز به حساب شان واریز می شود.

به گزارش همشهری آنلاین، صبح امروز هادی طحان‌ نظیف سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری در شورای نگهبان تایید شده است.

بر این اساس، کارمندان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری به ترتیب یک میلیون تومان و ۹۰۰ هزار تومان به حقوق‌شان اضافه خواهد شد که به غیر از آن از دیگر مفاد این مصوبه شامل افزایش‌های دیگر از جمله افزایش حق عائله‌مندی و اولاد نیز خواهد بود.

البته براساس این قانون، کارکنان در پایان ماه جاری نه تنها حقوق‌های جدیدی را دریافت خواهند کرد، بلکه معوقه مهرماه را نیز می‌گیرند، چراکه قرار است این افزایش حقوق از مهر ماه اعمال شود.

البته گفتنی است؛ هفته گذشته مسعود میرکاظمی - رئیس سازمان برنامه و بودجه - از مخالفت دولت با بخش‌هایی از این مصوبه خبر داده بود. چراکه به گفته وی، بخش‌هایی در صحن علنی به لایحه پیشنهادی دولت اضافه شده که مورد مخالفت دولت و کمیسیون برنامه و بودجه و مازاد بودجه توافق شده، است.

حال با توجه به تایید مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی درباره متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری دولت باید منابع لازم را برای اجرای این مصوبه تامین کند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده دولت برای اجرای لایحه پیشنهادی خود که البته منابع مالی کمتری نیاز داشت سالانه به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داشت اما با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و افزوده شدن میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری حالا دولت بودجه بیشتری می‌خواهد که این قانون را اجرا کند که باید دید منابع مورد نیاز آن را از کجا تامین می‌کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.