کد خبر : 23150 / /
/

یک مرکز نوآوری در چهارمحال و بختیاری سند زیست‌بوم تعاون در سه بخش کشاورزی، دارویی و گردشگری را تدوین کرده است، این سند باید با تلفیق سند آمایش به مرحله اجرا در بیاید.

 وزیر اقتصاد و دارایی از واریز سود سهام عدالت خبر داده است. 49 میلیون دارنده سهام عدالت تا پایان آذر ماه سود سهام عدالت خود را دریافت کنند. سهام عدالت نوعی یارانه است که در زمان دولت نهم به مشمولین پرداخت شد.  اخبار سهام عدالت را در «خبر روز» دنبال کنید. 

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدمات وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه تعاونی‌های سهام عدالت در هشت سال گذشته به فراموشی سپرده شده‌اند، گفت : درصدد احیا کردن این تعاونی‌ها هستیم.

جعفر امیرآبادی‌زاده ۱۸ آبان‌ماه در دیدار با محمدکاظم منزوی- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رفع موانع و چالش‌های تعاونی‌ها جزو اولویت وزارتخانه و مورد تاکید رئیس‌جمهور است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم با تعامل مشکلات را مرتفع کنیم.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدمات وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تنها ۲۰ تا ۲۵ تولیدات تعاونی‌ها به‌صورت مستقیم صادر می‌شود، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از تولیدات تعاونی‌ها به‌صورت غیر مستقیم صادر می‌شود که باید تلاش کنیم با همکاری اتاق بازرگانی ایران این ظرفیت غیرمستقیم به مستقیم تبدیل کنیم.

امیرآبادی‌زاده بیان کرد: یک مرکز نوآوری در چهارمحال و بختیاری سند زیست‌بوم تعاون در سه بخش کشاورزی، دارویی و گردشگری را تدوین کرده است، این سند باید با تلفیق سند آمایش به مرحله اجرا در بیاید.

وی با اشاره به اینکه هدف ایجاد تعاونی‌های فراگیر در کشور، فقرزدایی است، گفت: ۷۰ درصد اعضای این تعاونی‌ها در کشور از مددجویان سازمان بهزیستی، کمیته امداد و اقشار ضعیف جامعه هستند، باید از این ظرفیت در چهارمحال و بختیاری نیز استفاده شود.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدمات وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعاونی‌های توسعه و عمران در شهرستان‌ها، توضیح داد: در چهارمحال و بختیاری شهرستان لردگان به‌عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است و باید در طول ۱۰ سال ۲۵۰ تعاونی توسعه و عمران در شهرستان‌های کشور تشکیل شود، این تعاونی‌ها می‌توانند نقش موثری در اجرای پروژه‌های اقتصادی درشهرستان باشند و ارزش افزوده آن به اعضای تعاونی برگردد، فرمانداران باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه تعاونی‌های سهام عدالت در هشت سال گذشته به فراموشی سپرده شده‌اند، بیان کرد: درصدد احیا کردن این تعاونی‌ها هستیم، باید مجامع این تعاونی‌ها به‌روز شوند، همچنین اعتبار مورد نیاز برای برگزاری مجامع تعاونی‌های سهام عدالت اختصاص یافته است.

امیرآبادی‌زاده خاطرنشان کرد: عمده مشکل پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه تعاونی‌ها بحث منابع مالی و سرمایه است، باید یک خط اعتباری به این منظور اختصاص پیدا کند، برخی تعاونی‌ها با مشکلات انعقاد و تمدید قرارداد مواجه هستند که باید موانع برطرف شود.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدمات وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی در پایان تاکید کرد: بسیاری از استان‌ها با کمبود نیرو در چارت اداری مواجه هستند که باید در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها برای این مسئله تصمیم اتخاذ شود.

 

  انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: امسال سود سهام عدالت در دو نوبت پرداخت می‌شود که در نوبت اول ۳۰ هزار میلیارد تومان سود به زودی به حساب سهامداران واریز می‌شود.

سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین، اکبر حیدری در مورد سود عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت اظهار کرد: سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که دولت (سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی) امسال تصمیم گرفته است این سود در دو مرحله پرداخت شود.

وی افزود: در مرحله اول که قرار است تا پایان پاییز پرداخت شود، حدود ۵۰ درصد معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت به حساب ذی‌نفعان و دارندگان سهام واریز می‌شود.

به گفته سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، با پیگیری سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر که متعلق به سهام عدالت است، وصول شده و در آخرین جلسه شورای عالی بورس مقرر شد نزدیک به نیمی از این مبلغ خارج از عرف و رویه معمول سال‌های قبل در پاییز پرداخت شود، در حالی که سال‌های گذشته سودها تجمیع شده و در اواخر سال پرداخت می‌شد و در برخی‌ از سال‌ها نیز بخشی از سود به سال بعد موکول می‌شد. 

حیدری ادامه داد: در مرحله اول ۵۰ درصد از سود جمع‌آوری شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر متعلق به سهامداران عدالت به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

حیدری گفت: سود ۳۰ هزار میلیارد تومان مرحله اول شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای سهامداران عدالت تا پایان پاییز پرداخت می‌شود. 

انتقال سهام عدالت متوفیان به صورت قهری به ورثه 

وی در مورد سهام عدالت متوفیان نیز گفت: با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه قرار است سهام متوفیان به صورت قهری به ورثه منتقل شود که در آن صورت هم سهام و هم سودهای متعلقه نیز به نسبت سهم هر یک از وراث اختصاص می‌یابد. این فرایند با همکاری دفاتر خدمات قضایی الکترونیک و تأیید شورای عالی بورس به زودی انجام می‌شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بیان کرد: برای انتقال سهام متوفیان نیاز به زیر ساخت نرم‌افزاری دارد که تهیه شده است و به زودی علمیات انتقالی قهری سهام متوفیان به همراه سودهای متعلقه انجام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر سود عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، مقرر شده است که سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹ شرکت‌های غیر بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت هم تجمیع شده و به همراه سودهای مذکور پرداخت شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در مورد رقم سود شرکت‌های غیر بورسی عنوان کرد: این ارقام را سازمان خصوصی‌سازی باید اعلام کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.