کد خبر : 23415 / /
/

در پی ابلاغ بخشنامه ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت توسط سازمان اموراداری و استخدامی کشوربه دستگاههای اجرائی ، از امروز صدور احکام جدید بازنشستگان کشوری بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر از بازنشستگان توسط صندوق بازنشستگی کشوری آغاز شد.

حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود. حقوق بازنشستگان از این ماه افزایشی شد. حقوق بازنشستگان از ابتدای سال جاری افزایش نداشت. حقوق بازنشستگان هر سال با تنش همراه است. جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

بازنشستگان نیروهای مسلح در تماس با خبرنگار ایلنا، از بارگذاری احکام ترمیم حقوق خود در سامانه‌ی ساتا خبر دادند.

از قرار، از ساعات ابتدایی صبح امروز، احکام ترمیم حقوق این بازنشستگان در سامانه بارگذاری شده و قابل دریافت است.

بازنشستگان نیروهای مسلح از مهرماه مشمول افزایش حقوق شده‌اند اما پرداخت‌ها از این ماه آغاز می‌شود؛ این بازنشستگان در آبان، مابه‌التفاوت مهر را نیز دریافت خواهند کرد.

ظاهراً حقوق آبان این بازنشستگان در یکی دو روز آینده پرداخت خواهد شد.

حقوق بازنشستگان | آغاز صدور احکام بازنشستگان کشوری

صدور احکام جدید بازنشستگان کشوری آغاز شد.

 در پی ابلاغ بخشنامه ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت توسط سازمان اموراداری و استخدامی کشوربه دستگاههای اجرائی ، از امروز صدور احکام جدید بازنشستگان کشوری بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر از بازنشستگان توسط صندوق بازنشستگی کشوری آغاز شد.

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی علاوه بر افزایش حقوق ۹۰۰ هزار تومانی، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری، ۵ درصد نسبت به حکم حقوقی شهریور ۱۴۰۱ نیز افزایش می‌یابد

همچنین بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، به ترتیب به میزان پنجاه درصد (۵۰%) وصددرصد (۱۰۰%) افزایش می‌یابد./کانال بخشنامه

معوقات حقوق بازنشستگان با حقوق آبان واریز می‌شود؟

معوقات مربوط به فروردین با حقوق آبان‌ماه به حساب بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی واریز می‌شود.

پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از 20 آبان و بر اساس حروف الفبا آغاز شده است. پرداخت معوقات بازنشستگان در ماه‌های آینده ادامه دارد.

به دنبال اعمال مصوبه شورای عالی کار در زمینه افزایش سالانه حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سایر سطوح از شهریور سال‌جاری و پرداخت حقوق ماه‌های شهریور و مهر برمبنای افزایش یادشده، این سازمان پیش از این اعلام کرده بود، پرداخت مطالبات پنج‌ماهه بازنشستگان سایر سطوح از آبان آغاز و به‌صورت پرداخت معوقه یک‌ماه به همراه حقوق هر ماه باقی‌مانده تا پایان سال، تسویه خواهد شد.

بر این اساس، همزمان با پرداخت حقوق آبان این گروه از بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی که از بیستم آبان و بر اساس حروف الفبا آغاز شده، مطالبات فروردین آنان نیز به حساب این گروه از بازنشستگان واریز می‌شود.

در همین رابطه، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: این ماه، سومین ماه پرداخت مستمری سایر سطوح بازنشستگان با افزایش ۳۸درصد به اضافه ۵۱۵هزار تومان، اتفاق افتاد و طبق قولی که داده بودیم از بیستم ماه که پرداخت حقوق آبان بازنشستگان و مستمری‌بگیران آغاز شده، پرداخت معوقات مربوط به فروردین را هم آغاز کرده‌ایم که ان‌شاءالله در ماه‌های آینده نیز مابقی این معوقات پرداخت خواهد شد.

بیشتربخوانید: حقوق بازنشستگان سال آینده چقدر افزایش پیدا می‌کند؟

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی درباره بار مالی این افزایش حقوق نیز گفت: افزایش اخیر حقوق بازنشستگان سایر سطوح، ماهانه حدود ۲۶۰۰میلیارد تومان بار مالی جدید برای سازمان ایجاد کرده است. در این ماه الحمدلله توانستیم هم ۲۶۰۰میلیارد تومان بار مالی افزایش حقوق ماهانه و هم معوقات یک‌ماهه فروردین را که آن هم ۲۶۰۰ میلیارد تومان بار مالی دارد و در مجموع بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان را تأمین کنیم.

گفتنی است، در خرداد سال‌جاری و در مصوبه اولیه هیات‌وزیران در زمینه افزایش حقوق سالانه بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی، میزان افزایش سالانه حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر ۱۰درصد اعلام و پرداخت شد که بعد‌ها و در اواخر مهر با دستور رئیس‌جمهور، پیگیری معاون اول رئیس‌جمهور و حمایت مجلس شورای اسلامی و با اصلاح مصوبه خرداد، میزان افزایش سالانه حقوق این گروه معادل مصوبه شورای عالی کار و به میزان ۳۸درصد به‌علاوه رقم ثابت ۵۱۵هزار تومان تعیین شد. متعاقب آن، حقوق شهریور و مهر بازنشستگان سایر سطوح بر اساس احکام جدید صادرشده و با اعمال این افزایش پرداخت شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در شهریور و پس از صدور احکام جدید حقوقی بازنشستگان سایر سطوح، اعلام کرده بود، پرداخت معوقات فروردین تا شهریور این بازنشستگان، از آبان آغاز می‌شود؛ وعده‌ای که با پرداخت معوقات فروردین این گروه همراه با حقوق آبان آنان، اجرایی شده است.

منبع: ایبِنا

احتمال افزایش ۹۰۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان

معاون مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه متناسب‌سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان بعد از تصویب در هیئت دولت با قید دوفوریت به مجلس ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بابک افقهی با اشاره به دغدغه‌های رئیس‌جمهور برای کمک به معیشت کارمندان و بازنشستگان، افزود: بر اساس پیشنهاد دولت افزایش‌های جدید در صورت تصویب مجلس از اول شهریور ۱۴۰۱ اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس این لایحه (۳۰۰۰) امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ـ مصوب ۱۳۷۰ ـ و سایر مشمولین جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور (به‌استثنای مشمولان قانون کار) و (۲۱۰) امتیاز برای اعضای هیئت‌ علمی و قضات، ‌با عنوان متناسب‌‌سازی حقوق، به‌صورت ثابت در احکام کارگزینی و قراردادهای آنان درج می‌شود.

معاون مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسور بازنشستگی است، گفت: حقوق مشمولین جزء (۲) بند (الف) تبصره (۱۳) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، ‌مبلغ نه میلیون (۹/۰۰۰/۰۰۰) ریال افزایش پیدا خواهد کرد.

افقهی با تأکید بر اهمیت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افزود: در اجرای ماده (۱۶) این قانون کمک‌هزینه اولاد و حق عائله‌مندی تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه توسعه ششم پنج‌ساله ششم و همچنین نیروهای مسلح، ‌وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به‌استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، در صورت تصویب مجلس به‌ترتیب به‌میزان صددرصد (۱۰۰%) و پنجاه‌درصد (۵۰%) افزایش می‌یابد.

به‌گفته وی براساس لایحه پیشنهادی دولت مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور با میزان ده درصد (۱۰%) و مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور که در دهک‌های درآمدی (۱) و (۲) و (۳) هستند به‌میزان پنج درصد بیشتر افزایش می‌یابد.

افقهی با یادآوری اینکه سازمان برنامه و بودجه در یک سال گذشته برای تأمین هزینه‌های کشور به‌سراغ استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول نرفته است؛ تصریح کرد: دولت برای تأمین منابع این لایحه هم به‌سراغ شیوه‌های تورم‌زا نخواهد رفت.

یک کارشناس حوزه کار، اجرای نظام پرداخت هماهنگ حقوق برای همه شاغلین و بازنشستگان در کشور را خواستار شد و تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و وضع معیشت آحاد جامعه و به منظور پرهیز از تبعیض در پرداخت حقوق‌ها شایسته است که تمهیدات لازم در خصوص بازنگری در افزایش حقوق کارمندان و کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری همچون بازنشستگان تامین اجتماعی صورت گیرد.

حمید نجف در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: دولت در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان ثابت را لحاظ کرد که احکام آن از شهریور ماه صادر شد ولی در مورد بازنشستگان کشوری و لشگری همچنان ۱۰ درصد افزایش حقوق لحاظ می شود که این امر نیاز به بازنگری دارد.

وی افزود: بازنشستگان کشوری و لشگری چشم انتظار تصمیم دولت هستند که آیا برای آنها نیز این افزایش منظور خواهد شد یا نه؟

این کارشناس حوزه کار متذکر شد: وقتی از تورم صحبت می کنیم این تورم همه افراد و گروه‌ها را شامل می شود و کارمند و کارگر و بازنشسته را در برمی گیرد. در حال حاضر با مشکلات و نارسایی های ناشی از تورم روبه رو هستیم ولی دولتها همه ساله تلاش می کنند بر اساس تورم حقوق ها را افزایش دهند البته امسال اتفاقی که رخ داد این بود که بر خلاف سنوات قبل ناهماهنگی در افزایش حقوق و پرداختی ها را شاهد بودیم.

نجف تصریح کرد: در سالهای گذشته تفاوت در پرداختها شاید در حد دو سه درصد بود ولی امسال در حوزه بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی افزایش ۳۸ درصدی را در نظر نگرفتند و مثل شاغلین دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری، افزایش ۱۰ درصد تعیین شد. این مساله برخی نگرانی ها در جامعه بازنشستگان را ایجاد کرد اما در نهایت خواسته به حق آنها محقق شد.

وی با این اعتقاد که افزایش ۱۰ درصدی حقوق شاغلین و بازنشستگان دولت با توجه به نرخ تورم منصفانه نیست، افزود: قرار بود در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و شاغلین دولت نیز تصمیماتی گرفته شود که هنوز خبری نیست و تکلیفشان روشن نشده است.

این کارشناس حوزه کار در پایان بر ضرورت اجرای نظام پرداخت هماهنگ حقوق برای همه شاغلین و بازنشستگان تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و تورمی و وضعیت معیشت آحاد جامعه لازم است که نسبت به افزایش حقوق کارمندان و کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری نیز همچون بازنشستگان تامین اجتماعی تمهیدات شایسته و لازم هرچه سریع‌تر پیش بینی شود.

افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱ به کجا رسید؟

موضوع افزایش دوباره حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱ مدتی است که مطرح شده است و دولت این افزایش حقوق را بررسی کرده و سنایورهای مختلفی برای آن مطرح کرده است.

به گزارش به نقل از اکوایران، پس از افزایش ۳۸درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انتظار می‌رود حقوق کارمندان شاغل و بازنشسته دولتی نیز افزایش داشته باشد.

انتظار می‌رود حقوق کارمندان شاغل و بازنشسته نیز افزایش داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از شروع بررسی افزایش مجدد حقوق‌ها در دولت خبر داد. به گفته او در یک سناریو ممکن است حقوق‌ها برای هفت ماه افزایش یابد. در سناریو دیگر امکان دارد افزایش حقوق‌ها فقط نیمه دوم را در بر بگیرد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه هم خبر داد برای افزایش حقوق‌ها دو سناریو افزایش یک رقم ثابت یا کالابرگ مطرح شده است.

حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱ افزایش می یابد؟

بیست و سوم مرداد اعلام شد سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه در پیشنهادی مشترک، افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارائه کرده‌اند. در توجیه این پیشنهاد گفته شد: هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری و ارتقای قدرت خرید آنها است. قرار است مجددا حقوق افراد مشمول، افزایش یابد.

در بودجه ۱۴۰۰ حقوق کارمندان دولت ۱۰درصد افزایش یافت.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ درباره دلیل چنین تصمیمی به سایت خانه ملت گفت: در زمان تصویب افزایش حقوق کارمندان سال ۱۴۰۱ در مجلس، نمایندگان برای افزایش حقوق‌های بین ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۵میلیون تومان تلاش‌هایی کردند. حتی در شورای نگهبان نیز این موضوع مورد بررسی قرار گرفت، اما دولت زیر بار نرفت و اعلام کرد اگر حقوق‌ها افزایش یابد به ۴ همت اعتبار نیاز است. دلیل دوم دولتمردان مبنا قرار گرفتن حقوق دولتی برای بخش خصوصی بود و تصور می‌کردند دولت هر چقدر حقوق‌ها را بالا ببرد دستمزد کارگران هم به همان میزان بالا خواهد رفت. به همین دلیل نظر یک افزایش حداقلی داشتند.

حاجی بابایی اشاره کرد: در ادامه با وجود افزایش حداقلی حقوق کارمندان حقوق (کارگران) افزایش بیشتری داشت.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.