کد خبر : 23802 / /
/

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی با افزایش 0.3 درصدی به 11 میلیون و 755 هزار تومان رسید.

 مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان شمالی گفت: سود سهام عدالت واریزی دو برابر سود سال قبل خواهد بود یعنی مبلغی که سال قبل به حساب سهامداران واریز شده امسال دو برابر واریز می‌شود. سود سهام عدالت تا آخر پاییز واریز می شود. مرحله دوم سهام عدالت اواخرسال یا اوایل سال آینده واریز می شود. اخبار سهام عدالت را در « خبر روز» بخوانید.

شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته کار خود را با سبزپوشی به پایان رساند؛ با این‌حال ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟

 شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته کار خود را با سبزپوشی به پایان رساند؛ با این‌حال ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟

امروز چهارشنبه 9 آذرماه سهام عدالت تغییر روند داد و مثبت شد. ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی با افزایش 0.3 درصدی به 11 میلیون و 755 هزار تومان رسید.

ارزش روز سهام عدالت یک میلیون تومانی هم با رشد بیش از 86 هزار تومانی به 22 میلیون و 150هزار تومان رسید.

 جاماندگان سهام عدالت شناسایی شدند

رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه ۳.۵ میلیون نفر جامانده سهام عدالت شناسایی شدند، گفت: به‌ازای هر نفر رقمی معادل ۱۰ میلیون تومان سهام در نظر گرفته شده، اما تاکنون پرتفوی سهام به مرحله نهایی نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین قربان زاده رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی در 440 روز توانست، 60 بنگاه را آزاد سازی وثایق را انجام داده تا مالکیت خصوصی آنها به رسمیت شناخته شود، گفت: در این مدت با تکلیفی که بند «ن» تبصره 2 قانون بودجه داشت بیش از 300 شرکت به فهرست گروه‌های یک و دو برای واگذاری اضافه شد.

رییس سازمان خصوصی سازی در ادامه گفت:  موضوع واگذاری سهام بلوکی استقلال و پرسپولیس جزو واگذاری‌های مهم است که در جلسه آینده هیات واگذاری پیشنهاد ما برای واگذاری بلوک مدیریتی این دو باشگاه مطرح می‌شود و در صورت تصویب هیات واگذاری در دی‌ماه شاهد مزایده بلوک مدیریتی این دو باشگاه خواهیم بود؛ به نحوی که سهام دولت به اقلیت برسد.

وی در  مورد واگذاری  سهام خودروسازی ها نیز گفت: تا آخر سال قیمت گذاری دستوری محصولات ایران خودرو و سایپا حذف خواهد شد و خودرو در بورس عرضه می شود. این حذف مقدمه‌ای برای بهره‌مندی این دو شرکت خودروسازی از مدیریت بخش خصوصی است. همچنین واگذاری سهام تو دلی دو خودروسازی به عنوان یک ضرورت انجام می شود.

قربان زاده با اشاره  به اینکه شرکت های مس و فولاد شرایطی مشابه دو خودروسازی بزرگ کشور دارند، گفت: با توجه به این مساله‌ طبق تصویب شورای‌عالی سیاست اصل 44 یک ماه به وزارت‌خانه‌های ذی‌ربط و شرکت‌های مادرتخصصی فرصت داده شد تا اقدامات لازم در راستای جایگزینی وثایق انجام دهند.

 35 هزار میلیارد سهام برای جاماندگان سهام عدالت

وی با تاکید براینکه سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، گفت:  مرحله نخست واریز سود سهام عدالت تا پایان آذر یا اوایل دی‌ماه و مرحله دوم تا پایان سال انجام می شود.

رییس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه 3.5 میلیون نفر جامانده سهام عدالت شناسایی شدند، گفت: به‌ازای هر نفر رقمی معادل 10 میلیون تومان سهام در نظر گرفته شده، اما تاکنون پرتفوی سهام به مرحله نهایی نرسیده است.

وی در مورد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که مسئولیت مدیریت سهام عدالت غیرمستقیم را برعهده دارند، گفت: در خصوص شرکت سرمایه گذاری استانی در چهار جلسه به صورت تخصصی بحث شد و مدل جدید حقوق مالکانه از شرکت‌های تعاونی تا سرمایه پذیر آغازی برای مجامع خواهد بود و با باز شدن نمادها می‌توان آن را در بازار سرمایه معامله کرد.

سود سهام عدالت سال گذشته چقدر بود؟

به گزارش مهر، سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نمادهای بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است و نزدیک به ۵۰ شرکت سرمایه‌پذیر بزرگ را شامل می‌شود که سال گذشته سود سهام عدالت (مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۹ شرکت‌ها) بر اساس ارزش برگ‌های سهام، سودهایی به میزان ۴۸۹ هزار تومان، ۴۹۲ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومان، ۵۷۵ هزار تومان و یک میلیون و ۸۱ هزار تومان واریز شد. ارزش برگ سهام    سود واریز شده در سال ۱۴۰۰ سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی    ۴۸۹ هزار تومان سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی    ۵۳۲ هزار تومان سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی    ۵۷۵ هزار تومان سهام عدالت یک میلیون تومانی    یک میلیون و ۸۱ هزار تومان بنابراین با توجه به اینکه اعلام شده است سود امسال سهام عدالت که مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌ها می‌شود دو برابر سود سهام سال ۱۳۹۹ خواهد بود، احتمالاً سودهای واریزی بر اساس ارزش برگ‌های سهام، ۹۷۸ هزار تومان، یک میلیون و ۶۴ هزار تومان، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۱۶۲ هزار تومان خواهد بود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.