کد خبر : 25313 / /
/

جواد اوجی امروز در جلسه فوق‌العاده ستاد انرژی استان خراسان رضوی و در ارتباط تلفنی با رئیس جمهور، اظهار داشت: متاسفانه از صبح پنجشنبه واردات گاز از کشور ترکمنستان به ایران قطع شد

 

وزیر نفت صبح امروز اعلام کرد که تعطیلی تهران نقش بسزایی در تامین گاز کشور دارد.

اطلاعات جدید درباره قطعی گاز استان‌ها را در ادامه بخوانید.

وزیر نفت با بیان اینکه تعطیلی شهر تهران کمک بسیار بزرگی به تامین گاز کشور کرد، گفت: قطع گاز ترکمنستان به واسطه مشکل پیش آمده در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، جواد اوجی امروز در جلسه فوق‌العاده ستاد انرژی استان خراسان رضوی و در ارتباط تلفنی با رئیس جمهور، اظهار داشت: متاسفانه از صبح پنجشنبه واردات گاز از کشور ترکمنستان به ایران قطع شد در همین راستا از تمام توان خود برای تامین گاز استفاده کردیم و مدیریت مصرف گاز با همکاری استانداران در سراسر کشور و برپایی ستاد سوخت و بحران برای رصد لحظه‌ای میزان گاز شکل گرفت.

وی افزود: قطع گاز ترکمنستان به واسطه مشکل پیش آمده در این کشور است و حتی بر اساس اخبار رسیده شهر عشق آباد و استان‌های مجاور این کشور نیز در پایداری شبکه گاز و برق دچار مشکل شده‌اند.

اوجی خاطرنشان کرد: متاسفانه از روز گذشته در برخی از نقاط جنوبی استان خراسان رضوی دچار قطعی گاز شدیم و پیش‌بینی شد تا به سرعت گاز مایع در اختیار هموطنان قرار گیرد و بخاری نفتی و گازی نیز در بین شهروندان توزیع شد.

هر خانه تنها یک اتاق گرم

سخنگوی شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه همچنان لازم است مردم کمک کرده و صرفه جویی داشته باشند، گفت: اگر مردم در کل کشور ۱۰ درصد صرفه جویی داشته باشند، ما بخوبی از این شرایط عبور می‌کنیم.

عباس اعظمی درباره آخرین وضعیت مصرف گاز در کشور اظهار داشت: در حال حاضر خطوط سراسری گاز در شرایط پایدار کامل است و مشکلی که برای خطوط تربت جام ایجاد شده بود، رفع شده است. علیرغم سرمای شدیدی که در حال تشدید است و سامانه جدید وارد کشور شده، مشکل حادی نداریم.

وی با بیان اینکه قطع گاز ترکمنستان مشکل بزرگی ایجاد کرد، افزود: با این شرایط باید منتظر اتفاقات سخت‌تری بودیم اما به خوبی مدیریت شد و قطعی گاز نداشتیم، در سرشاخه‌های تغذیه برخی شهرها و روستاها افت فشار شکل گرفت که باعث برخی قطعی جزئی در برخی شهرها از جمله تربت جام شد و اکنون به طور کامل رفع شده است. اکنون فشار گاز را افزایش دادیم و شرایط مدیریت و پایدار شده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز آخرین رقم مصرف گاز را ۶۶۳ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: میزان مصرف گاز در تهران ۱۲۶ میلیون متر مکعب و مشابه روز قبل است.

وی گاز خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان و شرق مازندران را اضطراری و در شرایط هشدار و قطع گاز توصیف کرد.

وی با تاکید بر اینکه همچنان لازم است مردم کمک کرده و صرفه جویی داشته باشند، گفت: اگر مردم در کل کشور ۱۰ درصد صرفه جویی داشته باشند، ما بخوبی از این شرایط عبور می‌کنیم و شبکه در سرشاخه‌ها پایدار خواهد شد.

اعظمی گفت: علیرغم اقداماتی که انجام شد و واقعا موج بزرگ تاثیر بحران قطع گاز ترکمنستان عبور کردیم همچنان در مرز هشدار قرار داریم و هر چه به شب می‌رسیم، سرما تشدید و مصرف بالاتر رفته و به پیک نزدیک می شویم.

وی یادآور شد: همچنان در مرز هشدار قرار داریم و حتی یک درجه کاهش دمای وسایل گرمایشی به تامین گاز مناطق شمال شرق کمک می کند.

سخنگوی شرکت ملی گاز بر لزوم پیوستن مردم به پویش هر خانه یک اتاق گرم در اتاق سرد تاکید کرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.