کد خبر : 26896 / /
/

قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه الان | قیمت طلا و سکه امروز

قیمت طلا و سکه روز گذشته متاثر از رشد محدود دلار اندکی گران شد. معامله‌گران، منتظر اخباری از نشست شورای امنیت سازمان ملل بودند. این در حالی است که شب گذشته بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی پس از پایان نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه 2231 منتشر شد.

قیمت طلا و سکه با نوسان همراه است. قیمت طلا و سکه وحشتناک گران شده. قیمت طلا و سکه ممکن است ارزان شود. قیمت طلا و سکه تغییر می کند. قیمت طلا و سکه ممکن است ارزان شود.

جریان قیمت طلا و سکه در هفته اخبر در هر دو روند افزایشی و کاهشی قرار داشت. این بازار در برخی روزها همگرایی بالایی با دلار نشان داد و در برخی روزها نیز متاثر از تقاضا،‌ مستقل عمل کرد. با این وجود قیمت سکه که در کانال ۲۸ و ۲۹ میلیون تومانی نوسان داشت، در کانال پایین‌تر بسته شد.

در جدول زیر قیمت و حباب انواع سکه در زمان بازگشایی بازارها در نخستین روز هفته قابل مشاهده است.

ابتدای هفته‌ دوم تیرماه اخباری نامساعد درباره مذاکرات برجام باعث روند رشد قیمت‌ در بازارهای مالی شد. اما در ادامه هفته اخیر، بازارساز دست به کار شد و با تزریق سیگنال آزادسازی دلارهای بلوکه شده از عراق توانست برای بازارهای مالی سد رشد قیمت ایجاد کند. از سوی دیگر معامله‌گران بازارهای مالی در انتظار نشست دوره‌ای شواری امنیت سازمان ملل بودند که روز گذشته ۱۵ تیرماه برگزار شد.

گفتنی است روز چهارشنبه نیز جلسه کمیته حقیقت‌یاب در مورد ایران برگزار شد. در این جلسه به وقایع سال نیمه دوم سال گذشته ایران پرداخته شد. در ادامه نیز کشورهای غربی در بیانیه‌ای نسبت به مسائل داخلی ایران ابراز نگرانی کردند.

پایان نشست شورای امنیت سرآغاز روند صعودی است؟

دیروز نیز نشست شورای امنیت در مورد ایران برگزار شد. مطابق قطعنامه ۲۲۳۱، هر شش ماه یک بار گزارش دبیرکل سازمان ملل در نشست عادی شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌شود.

شب گذشته بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی پس از پایان نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ منتشر شد. سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان پس از پایان نشست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که ایران “هیچ توجیه غیرنظامی معتبری” برای غنی‌سازی‌های سطح بالای خود ندارد.

در بخشی از این بیانیه مشترک، سه کشور مذکور مدعی شدند که ایران با ارائه سلاح به بازیکنان غیردولتی امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد و این اقدام ایران، نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شود. سه کشور اروپایی در ادامه “بی‌توجهی ایران به تعهدات ذیل این قطعنامه (2231) را محکوم کردند” و از ایران خواستند تا فورا به این کار خود پایان دهد.

سه کشور اروپایی در انتهای این بیانیه عزم خود مبنی بر دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک درباره بحران هسته‌ای ایران را ابراز کردند و همچنین از ایران خواستند تا فورا در فعالیت‌های خود تنش‌زدایی کند. مقامات ایران به‌رغم تاکید بر توانمندی‌ها و پیشرفت‌های ایران در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای، گفته‌اند که تولید و به‌کارگیری تسلیحات هسته‌ای جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد.

این سیگنال برای معامله‌گران کاهشی بازار که از ابتدای هفته در انتظار نتیجه نشست شورای امنیت سازمان ملل بودند، پالس مساعدی نیست. به نظر می‌رسد خنثی‌سازی اخبار نامساعدی که این بیانیه به بازارهای مالی در ابتدای سومین هفته تیرماه خواهد داد، نیازمند سیگنالی قوی از سوی سیاستگذار است.

سکه در کانال پایین‌تر بسته شد

دیروز پنج‌شنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با رقم ۲۸ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان مبادله شد و افزایش ۶۰ تومانی داشت. سکه بهار با افزایش ۸۰ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۸۱ هزار تومان مبادله شد.

دیروز نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی پنج هزار تومان گران شد و با قیمت ۶ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان مبادله شد.

رشد حباب در تمام قطعات سکه

قیمت طلا دیروز افزایشی بود. قیمت هر مثقال طلا با نزدیک به ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت به رقم ۱۰ میلیون و ۳۳۱ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۱۰ هزار تومان  افزایش قیمت داشت و با رقم دو میلیون و ۳۸۳ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۳۵۱ هزار تومان معامله شد. همچنین روز قبل حباب تمام قطعات سکه رشد داشت.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.