کد خبر : 27011 / /
/

قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه الان | قیمت طلا و سکه امروز

قیمت دلار امروز 49 هزار و 300 تومان شد. قیمتی که نشان می‌دهد بازار ارز همچنان ثابت است و میلی برای افزایش یا کاهش قیمت ندارد. اما روند قیمت طلا و سکه امروز چگونه بود؟

قیمت طلا و سکه با نوسان همراه است. قیمت طلا و سکه وحشتناک گران شده. قیمت طلا و سکه ممکن است ارزان شود. قیمت طلا و سکه تغییر می کند. قیمت طلا و سکه ممکن است ارزان شود.

 قیمت طلا امروز 24 تیر 1402 به گرمی دو میلیون و 360 میلیون تومان رسید که نسبت به اخرین روز معاملاتی هفته گذشته افزایش چند هزار تومانی داشت.

قیمت انواع سکه هم در محدوده قبلی باقی ماند و نوسان 50 تا 100 هزار تومان را ثبت کرد. قیمت سکه امامی به 28 میلیون و 130 هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی 25 میلیون و 180 هزار تومان بود. نیم سکه با 50 هزار تومان کاهش به 15 میلیون و 200 هزار تومان رسید و قیمت ربع سکه هم 10 میلیون و 200 هزار تومان بود. قیمت سکه گرمی هم 6 میلیون و 250 هزار تومان بود.

بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد قیمت سکه بهار آزادی، ربع سکه و سکه گرمی هیچ تغییری نکرده و ثابت مانده است.

اما آینده قیمت طلا و سکه چه می‌شود؟ قیمت دلار برای چندمین هفته متوالی ثابت مانده و سیگنال این ثبات برای بازار ارز و طلا هم ثبات قیمت است. در چند هفته گذشته قیمت طلا و سکه بدون تغییر چشم‌گیری در محدوده کنونی باقی مانده است و همچنان گوش به زنگ اخبار بازار ارز است تا مسیر بعدی را مشخص کند.

به نظر می‌رسد امروز معامله‌گران بازار به این نتیجه رسیده‌اند که قیمت دلار نزولی است. برای همین است که قیمت انواع سکه یا کاهش پیدا کرد و یا بدون تغییر ماند و هیچ نوسانی نداشت.

از طرف دیگر برخی معتقدند با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و صفر تقاضا برای خرید طلا و سکه کاهش پیدا می‌کند و قیمت‌ها کاهشی می‌شود. اما محمد کشتی‌آرا، فعال بازار طلا و سکه چندی قبل گفته بود میزان تقاضا در بازار در شرایط کنونی در حدی نیست که بتواند بر قیمت‌های بازار اثر بگذارد. این فعال بازار تاکید کرده بود که قیمت طلا و سکه تحت تاثیر قیمت دلار و طلای جهانی است و این دو، روند قیمت را مشخص می‌کنند و نه میزان عرضه و تقاضا.

قیمت سکه امامی‌ با ۳۰۰ هزار تومان افزایش کانال ۲۸ میلیونی را پس گرفت و به ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی با حدود ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد. قیمت نیم سکه به ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید و ربع سکه ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

قیمت انواع‌ سکه نسبت به روز قبل بین ۳۰۰تا ۵۰ هزار  تومان افزایش داشت. اما چرا‌ علی‌رغم ثبات قیمت دلار، قیمت طلا و سکه اندکی کاهش قیمت داشت؟

دلیل این مساله به انتظارات بازار بر می‌گردد. روز گذشته قیمت دلار در حالی در کف کانال ۴۹ هزار تومان در حال نوسان بود که بسیاری از معامله‌گران منتظر ورود این ارز به کانال ۴۸ هزار تومان بودند. به عبارتی روند کاهشی در بازار ارز غالب بود و چون دلار مرز مقاومتی‌ ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست داده بود، معامله‌گران منتظر بودند قیمت دلار تا نیمه کانال ۴۸ هزار تومان پایین بیاید و یک رکورد کاهشی دیگر را ثبت کند.

اما گشایش امروز بازار نشان داد که دلار فعلا توانسته خود را روی این مرز حساس نگه دارد و فعلا تمایلی برای ورود به کانال ۴۸ هزار تومانی‌ ندارد‌. به نظر می‌رسد با این تغییر،‌ امیدواری برای افزایش قیمت دلار بالا گرفته‌ و برای همین مساله قیمت انواع سکه و حتی طلا هم تغییر اندکی را تجربه کردند.

چون روز گذشته انتظار می‌رفت که همزمان با ورود دلار به کانال ۴۸ هزار تومانی‌، قیمت انواع سکه و طلا هم یک کانال کاهش پیدا کند که تاکنون چنین نشده است.

حالا چشم بازار طلا و سکه به خیابان‌ فردوسی‌ است و معامله‌گران منتظرند‌ که دلار قدم بعدی‌ خود را بردارد‌. چون به گفته معامله‌گران اگر دلار بالای‌ مرز ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان ماندگار شود احتمال افزایش قیمت آن وجود دارد. اما اگر به زیر این رقم برید، قطعا وارد کانال ۴۸ هزار تومان می‌شود.

سکه در کانال ۲۸ میلیونی ماند

روز گذشته قیمت سکه امامی با ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت در کانال ۲۸ میلیون تومانی معامله شد. این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان مبادله شد. سکه بهار اما با افزایش ۲۰ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان مبادله شد.

دیروز نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۸۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی هفت هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۶ میلیون و ۳۷۸ هزار تومان مبادله شد.

روند نامتوازن حباب قطعات سکه

قیمت طلا دیروز کاهشی بود. هر مثقال طلا با نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت با رقم ۱۰ میلیون و ۲۳۴ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۲۱ هزار تومان  کاهش قیمت داشت و با رقم دو میلیون و ۳۶‍۱ هزار تومان معامله شد. روز قبل طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۳۳۱ هزار تومان معامله شد.

گفتنی است قیمت حباب سکه روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۱۰۴ هزار تومان کاهش داشت و پرچمدار بیشترین مقدار کاهش حباب در قطعات سکه بود. حباب سکه بهار ۱۱۶ هزار تومان و سکه گرمی هفت هزار تومان افزایش داشت.

پایان نشست شورای امنیت سرآغاز روند صعودی است؟

دیروز نیز نشست شورای امنیت در مورد ایران برگزار شد. مطابق قطعنامه ۲۲۳۱، هر شش ماه یک بار گزارش دبیرکل سازمان ملل در نشست عادی شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌شود.

شب گذشته بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی پس از پایان نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ منتشر شد. سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان پس از پایان نشست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که ایران “هیچ توجیه غیرنظامی معتبری” برای غنی‌سازی‌های سطح بالای خود ندارد.

در بخشی از این بیانیه مشترک، سه کشور مذکور مدعی شدند که ایران با ارائه سلاح به بازیکنان غیردولتی امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد و این اقدام ایران، نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شود. سه کشور اروپایی در ادامه “بی‌توجهی ایران به تعهدات ذیل این قطعنامه (2231) را محکوم کردند” و از ایران خواستند تا فورا به این کار خود پایان دهد.

سه کشور اروپایی در انتهای این بیانیه عزم خود مبنی بر دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک درباره بحران هسته‌ای ایران را ابراز کردند و همچنین از ایران خواستند تا فورا در فعالیت‌های خود تنش‌زدایی کند. مقامات ایران به‌رغم تاکید بر توانمندی‌ها و پیشرفت‌های ایران در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای، گفته‌اند که تولید و به‌کارگیری تسلیحات هسته‌ای جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد.

این سیگنال برای معامله‌گران کاهشی بازار که از ابتدای هفته در انتظار نتیجه نشست شورای امنیت سازمان ملل بودند، پالس مساعدی نیست. به نظر می‌رسد خنثی‌سازی اخبار نامساعدی که این بیانیه به بازارهای مالی در ابتدای سومین هفته تیرماه خواهد داد، نیازمند سیگنالی قوی از سوی سیاستگذار است.

سکه در کانال پایین‌تر بسته شد

دیروز پنج‌شنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با رقم ۲۸ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان مبادله شد و افزایش ۶۰ تومانی داشت. سکه بهار با افزایش ۸۰ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۸۱ هزار تومان مبادله شد.

دیروز نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی پنج هزار تومان گران شد و با قیمت ۶ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان مبادله شد.

رشد حباب در تمام قطعات سکه

قیمت طلا دیروز افزایشی بود. قیمت هر مثقال طلا با نزدیک به ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت به رقم ۱۰ میلیون و ۳۳۱ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۱۰ هزار تومان  افزایش قیمت داشت و با رقم دو میلیون و ۳۸۳ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۳۵۱ هزار تومان معامله شد. همچنین روز قبل حباب تمام قطعات سکه رشد داشت.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.