کد خبر : 28682 / /
/

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خبر داد:

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارش پراکنده در غالب مناطق کشور در روز جاری خبر داد.

هواشناسی علمی است برای پیش بینی هوا. هواشناسی شاخه‌ای از علوم جوی است .هواشناسی دانشی است که دربارهٔ شناخت جو و هوای اطراف کره زمین است.مهم‌ترین کارهای هواشناسی اندازه‌گیری مقدار بارندگی است . برای اطلاع از هواشناسی مطلب زیر را بخوانید.

صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در اغلب مناطق کشور بارش پراکنده ادامه دارد اما بارش در استان‌های ساحلی و شمال شرق شدت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق شرق و جنوب شرق وزش باد شدید رخ می‌دهد، درباره شرایط جوی کشور درروز جمعه نیز گفت: روز جمعه در شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق، برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور ابرناکی، بارش و وزش باد همراه با کاهش دما پیش بینی می‌شود و این سامانه به تدریج تا اوایل شب از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ، روز شنبه نیز در نیمه غربی کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم است و در نیمه شرقی هوای سرد همراه با وزش باد مستقر خواهد بود.

ضیاییان افزود: از روز یکشنبه تا اواخر هفته آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می‌شود و در کلان شهرهای کرج، تهران، اراک، اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دوشنبه در سواحل دریای خزر و مناطق شمالی آذربایجان شرقی و اردبیل بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: طی دو روز آینده دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا جمعه (۲۴ آذرماه) نیمه ابری،همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید و به تدریج کاهش ابر با حداقل دمای  ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد و در ‌روز شنبه (۲۵ آذر) صاف تا کمی ابری و همراه با غبار محلی با حداقل دمای  ۴ و حداکثر دمای  ۱۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان بیان کرد: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای منفی دو و منفی هشت درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور خواهند بود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.