کد خبر : 11380 / /
/

مهدی طارمی عکس هایی از گردش خود در پاریس منتشر کرده است.

مهدی طارمی ایران تیر ماه ۱۳۷۱ متولد شد. مهدی طارمی، بهترین گلزن باشگاه پرسپولیسب ود که این روزها در تیم پورتو پرتغال بازی می‌کند. مهدی طارمی مجرد است. مهدی طارمی آخر هفته خود را در پاریس گذرانده است. مهدی طارمی عکس هایی از گردش خود در پاریس منتشر کرده است.

مهدی طارمی

مهدی طارمی

مهدی طارمی

مهدی طارمی و بیوگرافی اش

مهدی طارمی، مهاجم سابق تیم پرسپولیس، ۲۷ تیر ۱۳۷۱ در محله صیادان شغاب بوشهر متولد شد. پدر او، علیرضا طارمی، به طور حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کرد و از پیشکسوتان صاحب نام فوتبال بوشهر است. علیرضا طارمی، ملقب به علیشاه، سابقه کاپیتانی در تیم پاس بوشهر را در کارنامه خود دارد.

او یک برادر و یک خواهر دارد. طارمی از ۶ سالگی به مدرسه فوتبال رفت و از ۱۰ سالگی با تیم جوانان برق فوتبال حرفه‌ای را آغاز کرد. طارمی سابقه بازی در تیم‌های برق بوشهر، حیات بوشهر، ایران جوان و شاهین بوشهر را در کارنامه خود دارد. مهدی طارمی دیپلم دارد.

مهدی طارمی و پرسپولیس

طارمی در سال ۹۳ که پرسپولیس تحت سرمربیگری علی دایی بود به این تیم پیوست و قرار داد ۲ ساله خود را سفید امضا کرد، نخستین درخشش مهدی طارمی در پرسپولیس در دربی هفتاد و نهم بود که در آن پرسپولیس با نتیجه ۲–۱ به پیروزی رسید. طارمی در آن بازی دیدنی گلی نزد، اما به‌عنوان یک بازیکن تعویضی نقش مؤثری در گل اول داشت و با پاس حساب‌شده او محمد نوری گل اول و مساوی پرسپولیس را به ثمر رساند.

محبوبیت طارمی میان پرسپولیسی‌ها از زمان چیپ منجر به گل او از روی نقطه پنالتی در بازی مقابل النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۵ است. وی در دربی هشتاد و سوم در لیگ برتر پانزدهم ۲ گل از ۴ گل پرسپولس را به ثمر رساند. مهدی طارمی در سال ۱۳۹۵ در حالی که با پرسپولیس تهران به توافق رسیده بود به ترکیه رفت و با تیم ریزه اسپور ترکیه قرارداد بست. یک ماه نشده پشیمان شد و به پرسپولیس بازگشت. طارمی در لیگ برتر پانزدهم و شانزدهم عنوان آقای گل لیگ را از آن خود کرد. او همچنین جایزه برترین بازیکن فصل ۹۵–۹۶ را گرفت و آن را به حرم امام رضا تقدیم کرد. مهدی طارمی در لیگ شانزدهم برترین مهاجم فصل نیز شد.

مهدی طارمی و حسین هدایتی

مهدی طارمی پس از ماجرای ریزه اسپور ترکیه، دچار محرومیت چهار ماهه شد و باشگاه پرسپولیس نیز به همین خاطر مبلغی جریمه و از نقل و انتقالات محروم شد، در سال ۹۶ اسناد، عکس‌ها و مدارکی مبنی بر گرفتن یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون تومان پول از حسین هدایتی برای دادن به باشگاه ریزه اسپور توسط طارمی، در تلویزیون رونمایی شد. برخی رسانه‌ها مدعی هستند طارمی مبلغ مذکور را صرف خرید یک دستگاه خودرو پورشه کرده بود.

مهدی طارمی

لژیونر شدن طارمی

مهدی طارمی در سال ۱۳۹۶ عضو باشگاه الغرافه قطر شد.

او در سال ۱۳۹۸ به باشگاه فوتبال ریو آوه پرتغال پیوست. طارمی توانست در دومین بازی برای ریو آوه هتریک کرد و در بازی بعدی نیز توانست با هنر خود دو پنالتی را برای ریو آوه کسب کند، مهدی طارمی، لژیونر ملی پوش ایران، از سوی هواداران به عنوان بهترین بازیکن باشگاه ریو آوه در هفته نهم سوپر لیگ پرتغال انتخاب شد. ریوآوه در هفته نهم به مصاف تیم موریرنسه رفته بود و این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک با تک گل مهدی طارمی به پایان رسید.

طارمی علاوه بر انعطاف بدنی و سرعت بالا، دارای توانایی در کسب پنالتی‌های متعدد از حریف با فریب هوشمندانه داوران است که در ایران به "دایومی" معروف شد در پرتغال نیز این توانایی او مورد توجه قرار گرفته و به او لقب پنالتی گیر داده‌اند.

مهدی طارمی در تیم ملی

مهدی طارمی برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ و در زمان کارلوس کی روش به تیم ملی ایران دعوت شد و نخستین بازی ملی خود را در یک بازی دوستانه در برابر ازبکستان انجام داد. او در سومین بازی ملی خود پایش به گلزنی باز شد و در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ دو بار برابر گوام گلزنی کرد و در کنار سردار آزمون به عنوان بهترین بازیکن آن بازی انتخاب شد.

طارمی در چهارمین بازی ملی خود نیز با یک پاس گل برای آندرانیک تیموریان و همچنین زدن گل سوم برای ایران درخشید، مهدی طارمی یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی در راه صعود به جام جهانی بود. او در ۱۸ بازی ملی خود ۹ گل به ثمر رسانده که در دوره مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ گل‌هایش به چین و قطر برای ایران ۳ امتیازی بوده و از این نظر نقش حیاتی در موفقیت تیم کی‌روش داشته است. وی در جام جهانی ۲۰۱۸ در ترکیب اصلی تیم ملی ایران قرار داشت و در تمام مسابقات به میدان رفت، این بازیکن در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ نیز در ترکیب اصلی تیم ملی قرار داشت و در مجموع این مسابقات با زدن ۳ گل عملکرد خوبی از خود نشان داد.

افتخارات مهدی طارمی

افتخارات فردی طارمی به عنوان بازیکن تیم پرسپولیس تهران:

بهترین مهاجم لیگ برتر فوتبال ایران ۹۴–۱۳۹۳

آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴

پدیده جوان لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴ از نگاه کانون مربیان فوتبال ایران

بهترین بازیکن لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴

بهترین مهاجم لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴

آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵

بهترین مهاجم لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵

بازیکن سال فوتبال ایران در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵

افتخارات باشگاهی طارمی به عنوان بازیکن تیم پرسپولیس تهران:

نایب قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴

قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵

قهرمانی سوپر جام فوتبال ایران ۱۳۹۶

مهدی طارمی و سحر قریشی

حدود دو سال از شایعه ازدواج و رابطه مهدی طارمی و سحر قریشی گذشته بود که در بهمن ماه ۱۳۹۸ تصاویر دونفره آنها در یک کانال تلگرامی منتشر شد که واکنش‌های بسیاری را از سوی کاربران در فضای مجازی به همراه داشت. سحر قریشی و مهدی طارمی ابتدا در مقابل این شایعات سکوت کرده بودند ولی در نهایت این اخبار را تأیید کرده و اعلام کردند که دیگر آن رابطه تمام شده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.