کد خبر : 13613 / /
/

حقوق بازنشستگان| واریز حقوق بازنشستگان| اخبار متناسب سازی حقوق بازنشستگان

میرهاشم موسوی در جمع خبرنگاران در خصوص بیمه زنان سرپرست خانوار، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه سازمان تامین‌اجتماعی با دولت، بخشی از سهم بیمه‌ شده را دولت باید پرداخت کند.

حقوق بازنشستگان در حالی به مجلس رفته که هنوز در دستور کار نمایندگان قرار نگرفته است. حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از  مواردی است که سال‌ها از سوی این بازنشستگان مطرح شده است. حقوق بازنشستگان و پرداختی آن بارها بیان شده است. حقوق بازنشستگان و پرداخت آن از سوی سازمان تأمین اجتماعی اجرا شد که البته این کار به صورت ناقص عملیاتی شد. حقوق بازنشستگان از جمله مواردی است که  در جامعه مطرح شده است.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: تلاش می‌کنیم که عیدی بازنشستگان در موعد مقرر پرداخت شود، هر چند مبلغ آن هنوز اعلام نشده است.

میرهاشم موسوی  در جمع خبرنگاران در خصوص بیمه زنان سرپرست خانوار، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه سازمان تامین‌اجتماعی با دولت، بخشی از سهم بیمه‌ شده را دولت باید پرداخت کند.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای در این رابطه به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده‌ایم، افزود: به محض امضا شدن این تفاهم‌نامه، اگر کسی پشت نوبت باشد تحت پوشش بیمه زنان سرپرست خانوار قرار می‌گیرد.

این مسئول در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی در سال آینده، ادامه داد: قطعاً یک ضریب افزایشی وجود خواهد داشت اما منتظر هستیم تا شورای روابط کار شکل گرفته و ضریب سالانه که اتفاق افتاد، میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز اعلام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به حق بیمه کارگری، تصریح کرد: کارگران مشاغل مختلف که تحت پوشش بیمه اجباری هستند و بر اساس قانون، مشمول کسر حق بیمه سهم کارگر می‌شوند، در صورت افزایش حقوق کارگران در سال آینده و متعاقب آن افزایش سهم حق بیمه، کسورات‌شان نیز متناسب با افزایش حقوق اعمال خواهد شد.

موسوی با اشاره به عیدی بازنشستگان تامین‌اجتماعی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که عیدی بازنشستگان در موعد مقرر پرداخت شود، هر چند مبلغ آن هنوز اعلام نشده و دولت باید مصوب کند که بعد از طی همه این مراحل، آن را اعلام می‌کنیم.

حقوق بازنشستگان در 1401 + مبلغ دقیق

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده را اعلام کرد.

با تصمیم جدید اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده، رقم پیشنهادی حداقل حقوق کارمندان دولت، ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد و به ‌۵.۶ میلیون تومان رسید.

این در حالی است که دولت سیزدهم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد کرده بود حداقل حقوق پایه کارکنان خود را برای سال آینده به‌صورت پلکانی از ۵‌ تا ۲۹ درصد افزایش دهد، به‌گونه‌ای که حداقل حقوق کارمندی از حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال‌جاری، یک میلیون تومان افزایش پیدا کند و به ۴میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد. در این فرایند به‌طور میانگین حقوق گروه‌های مختلف به‌طور متوسط ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد، اما میزان این افزایش از ۵ تا ۲۹ درصد برای درآمدهای بالا و پایین در نوسان بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در نشست خبری دیروز اعلام کرد: براساس مصوبه این کمیسیون، حداقل حقوق پیشنهادی دولت در لایحه بودجه که ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که با ۶۰ درصد افزایش به ۵ میلیون ‌و ۶۰۰هزار تومان افزایش یافته است.

رحیم زارع همچنین از اعمال نظر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ بر پیشنهاد حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده خبر داد و گفت: کف حقوق بازنشستگان دولت ۵ میلیون تومان تعیین شده و حقوق پرداختی به کارکنانی که بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان (حداقل حقوق مصوب در سال۱۴۰۱) دریافت کنند نیز «حداقل» ۱۰درصد افزایش پیدا می‌کند.

حقوق بازنشستگان| خبر مهم برای بازنشستگان و مستمری بگیران

براساس توضیحات معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های اجرایی و... می‌توانند فقط با یک نامه کسر از حقوق ۵۰ میلیون تومانی از شعبات بانکی که حقوق دریافت می‌کنند، وام بگیرند.

جزئیات آغاز پرداخت بدون ضامن تسهیلات بانکی زیر ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شد.

سیدعباس حسینی (معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی) جزئیات آغاز پرداخت بدون ضامن تسهیلات بانکی زیر ۱۰۰ میلیون تومان را در بخش خبری سیما اعلام کرد.

بر این اساس، شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های اجرایی و... می‌توانند از شعبات بانکی که حقوق دریافت می‌کنند، تنها با یک کسر از حقوق ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن وام بگیرند.

میزان حداقل حقوق بازنشستگان مشخص شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه امروز حداقل حقوق بازنشستگان برای سال آینده را ۵ میلیون تومان تصویب کردند.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ در تشریح مصوبات جلسه ظهر امروز این کمیسیون، اظهار کرد: با مصوبه اعضای کمیسیون حداقل حقوق دریافتی بازنشستگان ۵ میلیون تومان تعیین شد. همچنین با مصوبه اعضا حقوق همه در سال آینده حداقل ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: همچنین هرگونه افزایش هزینه‌های پرسنلی با استفاده از اختیرات مجامع عمومی شرکت‌ها و موسسات در مغایرت با لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هم غیرقانونی و هم پیگرد قانونی دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه بیان کرد: حداکثر حقوق‌ها نیز در سال آینده ۷ برابر حداقل حقوق مصوب شد که با مصوبه امروز کمیسیون حداقل حقوق‌ها در سال آینده ۵ میلیون و ششصد هزار تومان تعیین شد.

زارع گفت: در جلسه امروز درباره مالیات بر حقوق‌ها نیز بررسی شد که به دلیل پیشنهادات به نتیجه نرسیدم؛ لازم به ذکر است که دولت در لایحه بودجه سال آینده حقوق‌ها تا ۵ میلیون تومان را از مالیات معاف کرده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.