کد خبر : 23591 / /
/

درپی تایید مصوبه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری از سوی شورای نگهبان، کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری از آبان ماه حقوق افزایش یافته دریافت می کنند و معوقه این افزایش قیمت برای مهر ماه نیز به حساب شان واریز می شود.

برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان یک سقف حداقلی ۹۰۰ هزار تومانی لحاظ شده است.  رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت ترمیم حقوق کارمندان توضیحاتی ارائه کرد. حداقل افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان ۹۰۰ و حداکثر افزایش حقوق کارمندان  ۲ میلیون تومان است. اخبار حقوق کارمندان را در خبر روز دنبال کنید.

درپی تایید مصوبه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری از سوی شورای نگهبان، کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری از آبان ماه حقوق افزایش یافته دریافت می کنند و معوقه این افزایش قیمت برای مهر ماه نیز به حساب شان واریز می شود.

اعلام کرد که مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری در شورای نگهبان تایید شده است.

بر این اساس، کارمندان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری به ترتیب یک میلیون تومان و ۹۰۰ هزار تومان به حقوق‌شان اضافه خواهد شد که به غیر از آن از دیگر مفاد این مصوبه شامل افزایش‌های دیگر از جمله افزایش حق عائله‌مندی و اولاد نیز خواهد بود.

البته براساس این قانون، کارکنان در پایان ماه جاری نه تنها حقوق‌های جدیدی را دریافت خواهند کرد، بلکه معوقه مهرماه را نیز می‌گیرند، چراکه قرار است این افزایش حقوق از مهر ماه اعمال شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان با تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان از آذرماه اعمال خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان با تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان از آذرماه اعمال خواهد شد.

مهر نوشت، ولی اسماعیلی اظهار کرد: با لایحه دولت مبنی بر ترمیم حقوق کارکنان شاغل و بازنشستگان و نظر مساعد نمایندگان مجلس، قرار است در هفته جاری این لایحه به تصویب رسیده و برای تأیید نظر شورای نگهبان به این مجموعه ارسال شود.

افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

وی تصریح کرد: ۶۰ هزار میلیارد تومان منابع برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در نظر گرفته شده و در کنار آن تلاش بر این است تا افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز اعمال شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: جانبازان و ایثارگران زیر ۲۵ درصد نیز که از رقم پایین درآمدی رنج می‌بردند، با افزایش حقوق و مزایا روبه‌رو خواهند شد.

اسماعیلی افزود: با توجه به شرایط بررسی این لایحه و ضرورت تصویب آن در شورای نگهبان، به نظر می‌رسد در ماه جاری امکان اصلاح احکام کارکنان و بازنشستگان به وجود نیاید و از آذرماه افزایش حقوق به همراه پرداخت معوقات مهر و آبان به حساب کارکنان و بازنشستگان انجام شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس تاکید نمایندگان مجلس را بر اجرایی شدن لایحه رتبه‌بندی معلمان یادآور شد و خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش قول مساعد داده تا از آبان ماه شرایط اجرایی شدن لایحه رتبه‌بندی را فراهم کند تا افزایش حقوق و جایگاه معلمان را در ابعاد مادی و معنوی شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دولت به جای اعمال ۲۰ درصد افزایش حقوق، رقم ثابت یک میلیون تومان را در نظر گرفت و در کنار آن قرار است مبلغ عائله‌مندی و حق اولاد نیز افزایش پیدا کند.

میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری تعیین شد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون مقرر شد علاوه بر رشد ۹۰۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان، ۵ درصد نیز به حقوقشان افزوده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن زنگنه در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۲۴ مهر ماه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: دستورکار امروز کمیسیون بودجه بررسی جزئیات لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری بود که مقرر شد علاوه بر رشد ۹۰۰ هزار تومان حقوق بازنشستگان، ۵ درصد نیز به حقوقشان افزوده شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حق عائله‌مندی و حق اولاد به ترتیب ۵۰ درصد و ۱۰۰ درصد افزایش یافت، اظهار داشت: حقوق جانبازان و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار افزایش یافت و همچنین حقوق افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

لایحه دولت برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری تصویر زندگی به نقل  از تسنیم، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت امروز ۱۲ مهر در گفت‌وگو با خبر ۱۴ سیما، درباره لایحه دولت برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان اظهار داشت: این لایحه به‌منظور متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در جلسه ۶ مهرماه جاری به تصویب دولت رسیده و با دو فوریت به مجلس تقدیم شده است.

وی افزود: پیشنهاد ما این است چون در قانون بودجه ۱۴۰۱ سقفی برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری در نظر گرفته شده بود، مجوزی برای میزان افزایش حقوق در اختیار دولت باشد که از ابتدای شهریورماه و یا زمانی که مجلس تعیین کند، انجام بگیرد؛ که البته پیشنهاد ما افزایش از شهریورماه بوده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این لایحه هفت بند دارد و به حوزه‌های مختلفی پرداخته است، تصریح کرد: میزان این افزایش برای کارکنان دولت، به صورت پلکانی است و برای حقوق‌بگیرانِ پایین از ۲۰ درصد است و هرچه بالاتر برود، این درصد کاهش می‌یابد تا به سمت عدالت در پرداخت‌ها حرکت کنیم. همچنین در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درباره حق عائله‌مندی و کمک‌هزینه اولاد نیز پیشنهاد شده تا افزایش یابد.

بهادری جهرمی گفت: لایحه‌ی دولت و پیشنهاد ما این است که این افزایش‌ها از ابتدای شهریورماه انجام بگیرد ولی باید دید مجلس شورای اسلامی با کلیات یا جزئیات آن موافقت می‌کند یا نه؟ و اینکه مورد تأیید شورای نگهبان قرار می‌گیرد یا نه؟ ولی اگر پیشنهاد دولت مصوب شود از ابتدای شهریورماه اعمال خواهد شد.

احتمال افزایش ۹۰۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان

معاون مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه متناسب‌سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان بعد از تصویب در هیئت دولت با قید دوفوریت به مجلس ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بابک افقهی با اشاره به دغدغه‌های رئیس‌جمهور برای کمک به معیشت کارمندان و بازنشستگان، افزود: بر اساس پیشنهاد دولت افزایش‌های جدید در صورت تصویب مجلس از اول شهریور ۱۴۰۱ اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس این لایحه (۳۰۰۰) امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ـ مصوب ۱۳۷۰ ـ و سایر مشمولین جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور (به‌استثنای مشمولان قانون کار) و (۲۱۰) امتیاز برای اعضای هیئت‌ علمی و قضات، ‌با عنوان متناسب‌‌سازی حقوق، به‌صورت ثابت در احکام کارگزینی و قراردادهای آنان درج می‌شود.

معاون مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسور بازنشستگی است، گفت: حقوق مشمولین جزء (۲) بند (الف) تبصره (۱۳) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، ‌مبلغ نه میلیون (۹/۰۰۰/۰۰۰) ریال افزایش پیدا خواهد کرد.

افقهی با تأکید بر اهمیت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افزود: در اجرای ماده (۱۶) این قانون کمک‌هزینه اولاد و حق عائله‌مندی تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه توسعه ششم پنج‌ساله ششم و همچنین نیروهای مسلح، ‌وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به‌استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، در صورت تصویب مجلس به‌ترتیب به‌میزان صددرصد (۱۰۰%) و پنجاه‌درصد (۵۰%) افزایش می‌یابد.

به‌گفته وی براساس لایحه پیشنهادی دولت مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور با میزان ده درصد (۱۰%) و مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور که در دهک‌های درآمدی (۱) و (۲) و (۳) هستند به‌میزان پنج درصد بیشتر افزایش می‌یابد.

افقهی با یادآوری اینکه سازمان برنامه و بودجه در یک سال گذشته برای تأمین هزینه‌های کشور به‌سراغ استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول نرفته است؛ تصریح کرد: دولت برای تأمین منابع این لایحه هم به‌سراغ شیوه‌های تورم‌زا نخواهد رفت.

یک کارشناس حوزه کار، اجرای نظام پرداخت هماهنگ حقوق برای همه شاغلین و بازنشستگان در کشور را خواستار شد و تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و وضع معیشت آحاد جامعه و به منظور پرهیز از تبعیض در پرداخت حقوق‌ها شایسته است که تمهیدات لازم در خصوص بازنگری در افزایش حقوق کارمندان و کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری همچون بازنشستگان تامین اجتماعی صورت گیرد.

حمید نجف در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: دولت در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان ثابت را لحاظ کرد که احکام آن از شهریور ماه صادر شد ولی در مورد بازنشستگان کشوری و لشگری همچنان ۱۰ درصد افزایش حقوق لحاظ می شود که این امر نیاز به بازنگری دارد.

وی افزود: بازنشستگان کشوری و لشگری چشم انتظار تصمیم دولت هستند که آیا برای آنها نیز این افزایش منظور خواهد شد یا نه؟

این کارشناس حوزه کار متذکر شد: وقتی از تورم صحبت می کنیم این تورم همه افراد و گروه‌ها را شامل می شود و کارمند و کارگر و بازنشسته را در برمی گیرد. در حال حاضر با مشکلات و نارسایی های ناشی از تورم روبه رو هستیم ولی دولتها همه ساله تلاش می کنند بر اساس تورم حقوق ها را افزایش دهند البته امسال اتفاقی که رخ داد این بود که بر خلاف سنوات قبل ناهماهنگی در افزایش حقوق و پرداختی ها را شاهد بودیم.

نجف تصریح کرد: در سالهای گذشته تفاوت در پرداختها شاید در حد دو سه درصد بود ولی امسال در حوزه بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی افزایش ۳۸ درصدی را در نظر نگرفتند و مثل شاغلین دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری، افزایش ۱۰ درصد تعیین شد. این مساله برخی نگرانی ها در جامعه بازنشستگان را ایجاد کرد اما در نهایت خواسته به حق آنها محقق شد.

وی با این اعتقاد که افزایش ۱۰ درصدی حقوق شاغلین و بازنشستگان دولت با توجه به نرخ تورم منصفانه نیست، افزود: قرار بود در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و شاغلین دولت نیز تصمیماتی گرفته شود که هنوز خبری نیست و تکلیفشان روشن نشده است.

این کارشناس حوزه کار در پایان بر ضرورت اجرای نظام پرداخت هماهنگ حقوق برای همه شاغلین و بازنشستگان تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و تورمی و وضعیت معیشت آحاد جامعه لازم است که نسبت به افزایش حقوق کارمندان و کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری نیز همچون بازنشستگان تامین اجتماعی تمهیدات شایسته و لازم هرچه سریع‌تر پیش بینی شود.

افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱ به کجا رسید؟

موضوع افزایش دوباره حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱ مدتی است که مطرح شده است و دولت این افزایش حقوق را بررسی کرده و سنایورهای مختلفی برای آن مطرح کرده است.

به گزارش به نقل از اکوایران، پس از افزایش ۳۸درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انتظار می‌رود حقوق کارمندان شاغل و بازنشسته دولتی نیز افزایش داشته باشد.

انتظار می‌رود حقوق کارمندان شاغل و بازنشسته نیز افزایش داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از شروع بررسی افزایش مجدد حقوق‌ها در دولت خبر داد. به گفته او در یک سناریو ممکن است حقوق‌ها برای هفت ماه افزایش یابد. در سناریو دیگر امکان دارد افزایش حقوق‌ها فقط نیمه دوم را در بر بگیرد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه هم خبر داد برای افزایش حقوق‌ها دو سناریو افزایش یک رقم ثابت یا کالابرگ مطرح شده است.

حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱ افزایش می یابد؟

بیست و سوم مرداد اعلام شد سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه در پیشنهادی مشترک، افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارائه کرده‌اند. در توجیه این پیشنهاد گفته شد: هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری و ارتقای قدرت خرید آنها است. قرار است مجددا حقوق افراد مشمول، افزایش یابد.

در بودجه ۱۴۰۰ حقوق کارمندان دولت ۱۰درصد افزایش یافت.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ درباره دلیل چنین تصمیمی به سایت خانه ملت گفت: در زمان تصویب افزایش حقوق کارمندان سال ۱۴۰۱ در مجلس، نمایندگان برای افزایش حقوق‌های بین ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۵میلیون تومان تلاش‌هایی کردند. حتی در شورای نگهبان نیز این موضوع مورد بررسی قرار گرفت، اما دولت زیر بار نرفت و اعلام کرد اگر حقوق‌ها افزایش یابد به ۴ همت اعتبار نیاز است. دلیل دوم دولتمردان مبنا قرار گرفتن حقوق دولتی برای بخش خصوصی بود و تصور می‌کردند دولت هر چقدر حقوق‌ها را بالا ببرد دستمزد کارگران هم به همان میزان بالا خواهد رفت. به همین دلیل نظر یک افزایش حداقلی داشتند.

حاجی بابایی اشاره کرد: در ادامه با وجود افزایش حداقلی حقوق کارمندان حقوق (کارگران) افزایش بیشتری داشت.

افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱

وی گفت: دولت در لایحه بودجه پیشنهاد افزایش ۲۹درصدی حداقل حقوق را داده بود، اما این موضوع در مجلس ۶۰درصد رشد داشت و حداقل حقوق در مجلس یازدهم ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان شد.

حاجی بابایی تصریح کرد: میزان افزایش حقوق ۱۴۰۱ کارمندان بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نیز، ۱۰درصد تعیین شد که ممکن است ایراداتی به این موضوع وارد باشد. البته در مجلس تلاش شد این ایراد از طریق موضوع مالیات پلکانی معکوس جبران شود. به این معنا که افرادی که از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند، ۱۰درصد مالیات پرداخت کنند. در واقع براساس مصوبه مجلس فردی که ۱۵میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند، حدود ۶درصد مالیات می‌دهد. زیرا تا ۵میلیون و ۶۰۰ تومان معاف از مالیات است حال آنکه در لایحه دولت، این فرد باید ۱۰درصد مالیات پرداخت می‌کرد.

افزایش مجدد حقوق کارمندان حتما باید به تصویب مجلس برسد.

میرکاظمی موضع سازمان برنامه و بودجه را درباره افزایش حقوق اعلام کرد. او گرچه پیشنهاد دهنده مجدد افزایش حقوق عنوان شده از فحوای سخنانش بر می‌آید که دل نگران منابع است.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه در بودجه سال ۱۴۰۱ بندی وجود دارد که براساس آن، شورای عالی حقوق دستمزد اجازه افزایش حقوق در سال جاری را نخواهد داشت. در نتیجه افزایش حقوق‌ها حتما باید به تصویب مجلس برسد.

وی افزود: در لایحه‌ای که دولت پیش از این به مجلس ارسال کرد، علاوه بر بحث ترمیم حقوق، این موضوع مطرح شد که دولت اجازه پیدا کند در مواردی که نیاز وجود دارد ترمیم حقوق انجام بدهد. در نتیجه اگر این لایحه به تصویب برسد دیگر نیازی به لایحه ترمیم حقوق نخواهد بود. متوسط افزایش حقوق‌های در نظر گرفته شده برابر ۱۰درصد است که بحث‌های مربوط به عائله‌مندی و قانون جمعیت نیز در آن موثر خواهند بود.

او در عین حال تاکید کرد با توجه به اینکه افزایش حقوق‌ها به صورت ماهانه ۷ هزار میلیارد تومان برای دولت بار مالی به دنبال دارد امیدوار هستیم به نحوی تامین مالی صورت بگیرد که سبب افزایش نقدینگی نشود. در حقیقت اگر افزایش حقوق‌ها را برای ۶ ماه در نظر بگیریم حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان و اگر برای ۷ ماه در نظر گرفته شود، بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مورد نیاز خواهد بود.

سنایوهای مختلف افزایش مجدد حقوق کارمندان

اما افزایش حقوق‌ها به چه شکلی قرار است انجام شود. حمیدرضا حاجی بابایی گفت: دو سناریو وجود دارد. نخست آنکه مبلغ ثابتی به حقوق‌ها اضافه شود.

به گفته رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ برخی دیگر نیز پیشنهاد می‌دهند به جای افزایش مبلغ ثابتی به حقوق‌ها، این مبلغ در کالابرگ الکترونیک افرادی که دهک‌های پایین هستند، لحاظ شود. شاید این راهکار به عدالت نزدیک‌تر باشد.

حاجی بابایی ادامه داد: هنوز درباره انتخاب یکی از راهکارها جمع‌بندی نشده است. این موضوع باید بیشتر در شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورد بحث قرار گیرد.

وی گفت: اگر جبران هزینه‌ها به صورت کالابرگ انجام شود مشکل رشد تورم نیز ایجاد نمی‌شود. البته باید به این موضوع نیز توجه شود که هرچند موضوع تورم مطرح است، اما باید به وضع نامناسب بازنشستگان کشوری، لشکری، تامین اجتماعی، حقوق‌بگیران پایین و افرادی که حقوق دریافت نمی‌کنند نیز رسیدگی شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی: درباره تصمیمات اتخاذ شده برای افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت نیز توضیح داد: برای جبران خدمات، پیشنهادهایی را تهیه کرده‌ایم که البته این موضوع در لایحه بودجه ١۴٠١ هم آمده‌بود اما مجلس آن را تغییر داد.

معاون رئیس جمهور افزود: نظام جبران خدمات مبتنی بر درصد است و برای کارکنانی که دریافتی بالاتری دارند، این درصد باعث می‌شود دریافتی این افراد بالاتر برود از این رو با توجه قانون خدمات مصوب سال ٨۶ افزایش حقوق باید بر اساس امتیاز و ضریب سالانه باشد که مغفول مانده‌است.

لطیفی تاکید کرد: پیشنهاد ما این بود که الگوی امتیازی برای افزایش حقوق و دستمزد در نظر گرفته شود همچنین پیشنهاد دادیم تا افزایش حقوق و دستمزد از ابتدای شهریورماه به اجرا برسد البته نگران منابع افزایش حقوق و دستمزد هستیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: تأمین اعتبارات برای افزایش حقوق و دستمزد باید از منابع پایدار باشد و نباید استقراض از بانک مرکزی صورت گیرد که بار تورمی داشته باشد.

وی درباره همسان‌سازی حقوق کارمندان گفت: برای ساماندهی الگوی پرداخت عادلانه در سازمان اداری و استخدامی کارگروهی با حضور چند دستگاه تشکیل شده‌است. کارکنان در نظام پرداخت حقوق و دستمزد از مسائلی رنج می‌برند که نیازمند اصلاح است؛ البته موضوع اصلی بحث تورم است و تا زمانی که مساله تورم حل نشود، افزایش حقوق هر چند به طور مقطعی نشاطی را ایجاد می‌کند اما در نهایت اثری نخواهد داشت.

رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه در بحث حقوق و دستمزد اقتضائات سازمان‌ها و دستگاه‌ها را در نظر می‌گیریم تاکید کرد: در بحث پرداخت حقوق عادلانه به سمت شغل خاص در دستگاه و سازمان‌ها می‌رویم و قطعاً همسان‌سازی حقوق به معنای پرداخت حقوق یکسان به کارکنان یک دستگاه و سازمان نیست چراکه شرایط رقابتی بین کارکنان در این شرایط از بین می‌رود اما به زودی نظام جامع یکپارچه حقوق و دستمزد خواهیم داشت و ایجاد شناسه یکتا برای کارکنان دقیقاً در همین راستاست

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: رئیس جمهور ماموریت دادند تا یک ترمیمی در رابطه با افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری انجام بشود، با فرض اینکه استقراضی انجام نشود.

به گزارش تصویر زندگی به نقل از خبرآنلاین، مسعود میرکاظمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رئیس جمهور ماموریت دادند تا یک ترمیمی در رابطه با حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری انجام بشود، با فرض اینکه استقراضی انجام نشود.

او افزود: جلساتی برای بررسی افزایش منابع و مدیریت مصارف برگزار شده و در حال برگزاری است. نتایج نهایی نشده ولی امیدواریم چند روز آینده به نتایجی برسیم.

 افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۲

تسنیم نوشت:بر اساس آخرین جمع بندی سازمان برنامه و بودجه کشور از لایحه بودجه ۱۴۰۲، متوسط افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آیند ۲۰ درصد پبشنهاد شده است. هرچند احتمال کاهش این میزان افزایش حقوق در دولت بسیار بعید بوده و حتی احتمال افزایش بیشتر متوسط حقوق‌ها نیز وجود دارد.

بر اساس آخرین جمع بندی سازمان برنامه و بودجه کشور از لایحه بودجه ۱۴۰۲، متوسط افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آیند ۲۰ درصد پبشنهاد شده است.

روز گذشته مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در سازمان برنامه جمع بندی شده و هفته آتی برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال میشود.

بر این اساس در حالی که مهلت قانونی ارائه لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی در سنوات اخیر ۱۵ اذر ماه بوده است، به نظر میرسد امسال دولت سیزدهم حداکثر تا اوایل آذر ماه لایحه بودجه ۱۴۰۲ را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند. همچنین هفته گذشته لایحه بودجه شرکتهای دولتی نیز به مجلس ارائه شده است.

یکی از مهمترین بخشهای لایحه بودجه سال آینده مربوط به افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان است که خبرنگار تسنیم مطلع شد، سازمان برنامه و بودجه در آخرین جمع بندی خود پیشنهاد افزایش متوسط ۲۰ درصدی حقوق را به دولت ارائه کرده است.

گفتنی است، در لایحه بودجه ۱۴۰۱ (جدای از افزایش ۲۵ درصدی حقوق حداقل بگیران) میزان افزایش حقوق کارمندان به صورت متوسط ۱۰ درصد بود که در مهر ماه امسال مجددا لایحه‌ای برای افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان به مجلس ارائه و در نهایت بعد از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان به دولت ابلاغ شد.

این احتمال وجود دارد که افزایش متوسط ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ در هیئت دولت نیز با تغییراتی مواجه شود، هرچند احتمال کاهش این میزان افزایش حقوق در دولت بسیار بعید بوده و حتی احتمال افزایش بیشتر متوسط حقوق ها نیز وجود دارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.