کد خبر : 23849 / /
/

یکی از بهترین راه‌ها برای ترغیب افراد به ورزش هرروز در خانه، آسان کردن آن است. اگر عاشق دویدن هستید، تردمیل راهی آسان برای انجام آن در خانه بدون نگرانی از آب‌وهوای بد، ویروس کرونا یا هر چیز دیگری است؛ بنابراین در این راهنما می‌خواهیم اطلاعات کلی در مورد تهیه یک تردمیل کاربردی با قیمت مناسب در اختیار شما بگذاریم تا اگر تصمیم به خرید آن دارید بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

نکات مهم قبل از انتخاب و خرید تردمیل

قبل از خرید این دستگاه لازم است اهداف تناسب‌اندام و پلن ورزشی خود را در نظر بگیرید. این بدان معناست که آیا می‌خواهید تحرک و فعالیت روزانه خود را افزایش دهید تا سلامت کلی خود را بهبود بخشید یا فقط می‌خواهید خوش‌اندام شوید. آیا می‌خواهید از تردمیل یا الپتیکال برای درمان ترمیمی استفاده کنید؟ در این راستا آگاهی از هدف و انتظارات استفاده از این دستگاه به شما در انتخاب و خرید مدل مناسب آن کمک می‌کند.

اندازه تردمیل

اکثر تردمیل‌ها کفی مشابه دارند. در واقع، این قسمت از دستگاه به طور متوسط 77 اینچ (حدود 95 سانتی‌متر) طول و 35 اینچ (حدود 89 سانتی‌متر) عرض دارد. از طرفی برای مدل‌های تاشو طول تردمیل در حالت جمع‌شدن نصف این اندازه است. زمانی که تصمیم می‌گیرید تردمیل خود را در کجای خانه یا باشگاه قرار دهید، به‌خاطر داشته باشید که برای فضای کافی و ایمنی در حین ورزش، بایستی میزانی فضای خالی در اطراف دستگاه در نظر بگیرید.

نوع طراحی و ساخت دستگاه

اگر دونده هستید یا ورزش حرفه‌ای انجام می‌دهید، به یک تردمیل با کفی بلند برای ورزش خود نیاز دارید. در این صورت راه رفتن و دویدن روی دستگاه بسیار راحت‌تر خواهد بود؛ بنابراین مدلی را انتخاب کنید که از نظر طراحی، ساختار و زیبایی مناسب شما باشد.

تنظیمات دستگاه

اکثر تردمیل‌ها مجهز به تنظیم سرعت 10 تا 12 مایل در ساعت (حدود 16 تا 20 کیلومتر در ساعت) هستند. با خرید یک مدل حرفه‌ای و تنظیمات موردنیاز، معمولاً می‌توانید سرعت دستگاه خود را 10 تا 15 درصد افزایش دهید. برخی دیگر از مدل‌های تردمیل قابلیت تنظیم شیب دستگاه را دارند که باعث افزایش سوزاندن کالری حین ورزش می‌شود.

چک ‌لیست خرید تردمیل

2

چه بخواهید به‌صورت حضوری یا آنلاین خرید کنید، در نظر گرفتن معیارهای چک‌لیست زیر می‌تواند بسیار مفید باشد:

  • آیا کف تردمیل (تسمه) می‌تواند ارتعاشات ناشی از دویدن را جذب کند؟
  • آیا هنگام استفاده از دستگاه احساس راحتی می‌کنید؟
  • آیا هنگام راه رفتن یا دویدن پاهای شما به محفظه موتور دستگاه برخورد می‌کند؟
  • آیا می‌توانید به‌راحتی روی تردمیل بایستید؟
  • آیا می‌توانید به‌راحتی صفحه‌نمایش را بخوانید؟
  • آیا دستگاه رابط کاربری ساده‌ای دارد؟

علاوه بر این چک ‌لیست، بایستی به برند دستگاه و شناخته شده بودن آن نیز توجه کافی را داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

جمع‌بندی

همان‌طور که می‌دانید یکی از پرطرفدارترین وسایل ورزشی خانگی، تردمیل است، وسیله‌ای ساده و مؤثر و مناسب برای ورزش‌های هوازی. در واقع، برای بسیاری از افراد، خرید تردمیل نقطه شروع عالی برای یک برنامه ورزشی جدید است. در این مقاله به معرفی فاکتورها و نکاتی پرداختیم که می‌توانند به انتخاب بهترین نوع تردمیل بسته به نیاز شما کمک شایانی کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.