کد خبر : 3925 / /
/

ببنید شوخی بامزه مهدی طارمی با دوست پرتغالی اش که نام نقی معمولی را به او یاد داده است.

شوخی مهدی طارمی با دوست پرتغالی اش

 زندگینامه مهدی طارمی

بیوگرافی مهدی طارمی بازیکن این روزهای پورتو که در حال تکمیل ویترین یک بازیکن تمام عیار است بسیار جالب به نظر می رسد پسر آرام جنوب ایران که حالا گلزنی در لیگ باشگاههای اروپا را تجربه کرده است مسیر پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته تا به اینجا برسد.

به گزارش رصد روز ، بیوگرافی مهدی طارمی بازیکن این روزهای پورتو که در حال تکمیل ویترین یک بازیکن تمام عیار است بسیار جالب به نظر می رسد پسر آرام جنوب ایران که حالا گلزنی در لیگ باشگاههای اروپا را تجربه کرده است مسیر پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته تا به اینجا برسد. زندگینامه مهدی طارمی برای همه کشانی که امروز در قاب زمینهای خاکی به امید آینده توپ می زنند جالب خواهد بود. 

مهدی طارمی

مهدی طارمی (زاده ۲۷ تیر ۱۳۷۱ در بوشهر) بازیکن فوتبال اهل ایران در پست مهاجم است که برای باشگاه پورتو پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند. وی هنگام عضویت در باشگاه پرسپولیس دو بار در فصل‌های ۹۵–۱۳۹۴ و ۹۶–۱۳۹۵ آقای گل لیگ برتر ایران شد. طارمی سابقه بازی در باشگاه‌های پرسپولیس،شاهین بوشهر، ایران‌جوان بوشهر را هم دارد. او در جام جهانی ۲۰۱۸ در ترکیب اصلی تیم ملی ایران حضور داشت.

پرسپولیس

بیوگرافی مهدی طارمی / زندگینامه مهدی طارمی ؛  وی در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ و در حضور بیش از صد هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران با به ثمر رساندن چیپ از روی نقطهٔ پنالتی مقابل النصر عربستان در مرحلهٔ گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۵ زمینه‌ساز پیروزی ۱–۰ پرسپولیس شد.

مهدی طارمی سابقه گلزنی در شهرآورد تهران را دارد؛ او در شهرآورد هشتاد و سوم که با نتیجه ۴–۲ به سود پرسپولیس تمام شد، دو بار دروازه استقلال را باز کرد.

طارمی در فصل نقل و انتقالات ۹۵–۹۶ فوتبال ایران در حالی که با تیم پرسپولیس تهران به توافق رسیده بود به ناگهان با سفر به ترکیه با تیم ریزه اسپور ترکیه پیوست.

مهدی طارمی

اما پس از حدود سه هفته از تصمیم خود نسبت به حضور در ترکیه منصرف شد و مجدداً به پرسپولیس تهران بازگشت.

مهدی طارمی در لیگ برتر ۹۶–۱۳۹۵به عنوان بازیکن سال فوتبال ایران انتخاب شد. او جایزه برترین بازیکن فصل ۹۵–۹۶ خود را به حرم امام رضا تقدیم کرد. طارمی به غیر از این جایزه، به عنوان برترین گلزن لیگ شانزدهم و بهترین مهاجم این رقابت‌ها نیز انتخاب شد.

مهدی طارمی پس از ماجرای ریزه اسپور ترکیه، دچار محرومیت چهارماهه شد و باشگاه پرسپولیس نیز به همین خاطر مبلغی جریمه و از نقل و انتقالات محروم شد. یک برنامه تلویزیونی در سوم مهرماه سال ۹۶ اسناد عکس‌ها و مدارکی را مبنی بر گرفتن یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون تومان پول از حسین هدایتی برای دادن به باشگاه ریزه اسپور توسط طارمی را رونمایی کرد، که او مبلغ مذکور را صرف خرید یک دستگاه خودرو پورشه کرده‌است.

الغرافه

مهدی طارمی در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۹۶ عضو باشگاه الغرافه قطر شد.

ریو آوه

بیوگرافی مهدی طارمی / زندگینامه مهدی طارمی ؛ مهدی طارمی در سال ۱۳۹۸به باشگاه فوتبال ریو آوه پرتغال پیوست. طارمی توانست در دومین بازی برای این تیم و در اولین حضورش به عنوان بازیکن ثابت، هت‌تریک کند. او در بازی بعدی نیز توانست با درخشش خود دو پنالتی را برای ریو آوه کسب کند. او در این بازی‌ها عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست آورد و همچنین نمرات ۱۰ از ۱۰ و ۸٫۱ از ۱۰ را از نگاه هواسکورد گرفت.

او علاوه بر انعطاف بدنی و سرعت بالا، دارای توانایی در کسب پنالتی‌های متعدد از حریف است. در پرتغال نیز این توانایی او مورد توجه قرار گرفته و به «پنالتی‌گیر» معروف شده‌است.

مهدی طارمی

در انتهای فصل نیز طارمی با به ثمر رساندن ۱۸ گل مشترکاً به همراه کارلوس وینیسیوس و پیزی به آقای گلی لیگ برتر پرتغال رسید.

پورتو

در شهریور ۱۳۹۹، با قراردادی چهار ساله به تیم سرشناس پرتغال یعنی پورتو پیوسته است.

بیوگرافی مهدی طارمی / زندگینامه مهدی طارمی ؛ او ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ برای اولین بار به تیم ملی ایران توسط کارلوس کیروش دعوت شد. طارمی در جشن بهترین‌های لیگ برتر چهاردهم (۹۴–۱۳۹۳) به عنوان بهترین مهاجم لیگ ایران انتخاب شد. او در این مراسم در چهار رشته از جمله بازیکن سال فوتبال ایران که قاسم حدادی فر موفق به دریافت آن شد، کاندیدای دریافت جایزه بود. وی همچنین در سال ۱۳۹۴ به عنوان بازیکن سال فوتبال ایران انتخاب شد. او نخستین بازی ملی خود را در یک بازی دوستانه در برابر ازبکستان در سال ۱۳۹۴ انجام داد.[۲۱]

او در سومین بازی ملی خود پایش به گلزنی باز شد و در چارچوب مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ دو بار برابر گوام گلزنی کرد.

طارمی در چهارمین بازی ملی خود نیز درخشان ظاهر شد و در جریان شکست سه بر صفر بر هند، با سماجت خود یک پاس گل موفق برای آندرانیک تیموریان ساخت و گل سوم را نیز به ثمر رساند.

مهدی طارمی یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی در راه صعود به جام جهانی بود؛ او در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ برای تیم ملی فوتبال ایران گل‌های ۳ امتیازی زد و در این مسابقات عملکرد خوبی داشت.

وی در جام جهانی ۲۰۱۸ در ترکیب اصلی تیم ملی کشورمان ایران حضور داشت و در هر سه مسابقه به میدان رفت.

مهدی طارمی در جام ملت‌ها آسیا ۲۰۱۹ در ترکیب اصلی تیم ملی قرار داشت و در مجموع این مسابقات با زدن ۳ گل عملکرد خوبی از خود به جا گذاشت.

افتخارات

بیو گرافی مهدی طارمی / زندگینامه مهدی طارمی ؛

باشگاهی

پرسپولیس تهران

نایب قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴

قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵

قهرمان سوپر جام فوتبال ایران ۱۳۹۶

پورتو

قهرمان جام حذفی پرتغال ۲۰۲۰

فردی

پرسپولیس تهران

بهترین مهاجم لیگ برتر فوتبال ایران ۹۴–۱۳۹۳

آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴

پدیده جوان لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴ از نگاه کانون مربیان فوتبال ایران

بهترین بازیکن لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴

بهترین مهاجم لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴

آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵

بهترین مهاجم لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵

بازیکن سال فوتبال ایران لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵

آقای گل لیگ برتر فوتبال پرتغال ۲۰۱۹-۲۰۲۰

زندگی شخصی

بیوگرافی مهدی طارمی / زندگینامه مهدی طارمی ؛ مهدی طارمی سومین و آخرین فرزند خانواده‌اش است. پدر و برادر بزرگتر او نیز در بوشهر فوتبالیست هستند.

مهدی طارمی مدتی در ارتباطی عاشقانه با سحر قریشی، بازیگر سینما و تلویزیون بود. این رابطه پس از انتشار عکسهای خصوصی آنها در فضای مجازی توسط هردو تأیید شد.در فروردین ۱۳۹۹، طارمی اعلام کرد که این رابطه تمام شده‌است و اکنون در رابطه دیگری به سر می‌برد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.