کد خبر : 26448 / /
/

کارمندان|حقوق کارمندان|کارمندان دولت

ساماندهی نظام پرداخت دستگاه‌های مشمول مقررات خاص، ۲۲ فروردین‌ماه در نخستین جلسه شورای حقوق و دستمزد سازمان اداری و استخدامی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دستورالعمل اجرایی قانون ترمیم حقوق کارمندان ابلاغ شد. رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت ترمیم حقوق کارمندان توضیحاتی ارائه کرد. حداقل افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان ۹۰۰ و حداکثر افزایش حقوق کارمندان ۲ میلیون تومان است. اخبار حقوق کارمندان را در خبر روز دنبال کنید. 

برای افزایش حقوق کارمندان متوسط افزایش ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است. پیش از این رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان هستیم، گفته بود: سه سناریو برای مدلهای مختلف این افزایش  حقوق کارمندان لحاظ شده است. همچنان مدل دقیق این افزایش حقوق کارمندان مشخص نیست و در نهایت باید دید که در مجلس چه تصمیمی در این خصوص گرفته می‌شود.جدید ترین خبرها درباره حقوق کارمندان را در با ما دنبال کنید.

ساماندهی نظام پرداخت دستگاه‌های مشمول مقررات خاص، ۲۲ فروردین‌ماه در نخستین جلسه شورای حقوق و دستمزد سازمان اداری و استخدامی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

دولت، مصوبه حذف سقف افزایش حقوق کارمندان در سال جاری را اصلاح و مجددا برای حقوق کارمندان و بر رعایت سقف مندرج برای حقوق کارمندان در تبصره ۱۲ قانون بودجه یعنی ۲.۵ میلیون تومان تاکید کرد. هیئت دولت در جلسه مورخ ۱۱ مردادماه ۱۴۰۰، به منظور تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و افزایش حقوق کارمندان، با اصلاح مصوبه مربوط به تعیین ضریب حقوق کارمندان و افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ موافقت کرد./ خبرگردون

ساماندهی نظام پرداخت دستگاه‌های مشمول مقررات خاص، ۲۲ فروردین‌ماه در نخستین جلسه شورای حقوق و دستمزد سازمان اداری و استخدامی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

در سال جدید قیمت مرغ سروصدای زیادی کرده است. از فروش آن باقیمت ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان و حالا کمبود و نایاب شدنش در بازار صدای مردم را درآورده است.

در روز گذشته خبر نایاب شدن مرغ در بازار و سطح شهر خبر روز اصناف در خبرگزاری‌ها بود. عده‌ای معتقدند احتکار مرغ شیوه مرغداران برای افزایش قیمت مرغ است و عده دیگر کاهش تخم‌ریزی‌ها را دلیل کمبود مرغ در بازار می‌دانند.

گسترش نیوز برای اطلاعات بیشتر با فرزاد طلا کش، دبیر کل فدراسیون طیور ایران به گفتگو پرداخته است. با ما همراه باشید.

فرزاد طلا کش، دبیر کل فدراسیون طیور ایران در پاسخ به خبرنگار ما پیرامون دلایل افزایش قیمت مرغ گفت: با تغییر ارز نهاده ها از ۴۲۰۰ تومان به ۲۸۵۰۰ در اردیبهشت ۱۴۰۱، قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی قیمت مرغ برای مصرف‌کننده را ۶۹۰۰۰ تومان تصویب کرد و معاونین وقت جهاد کشاورزی آن را امضاء کردند؛ اما فردای آن روز اعلام کردند این قیمت مشورتی است و قیمت مصوب را ۶۳ هزار تومان اعلام کردند.

وی ادامه داد: بعدازاین مصوبه که انجام نشد قرار بر این بود چند ماهی مرغ باقیمت مصوب به فروش برسد تا شهریور قیمت ها اعمال شود که صورت نگرفت؛ ۶۳ هزار تومان قیمتی نبود که با آن کار شکل بگیرد اما هر طور بود انجام شد. متأسفانه به قولی برای اصلاح قیمت ها داده شد عمل نشد. مرتباً مرغداران در اعتراض بودند که این کار برای آن‌ها مقرون‌به‌صرفه نیست و اصرار به فروش این‌چنینی بسیاری از مرغداران را از گردونه خارج می‌کند که این موضوع خود را در عمل نشان داد.

دبیر کل فدراسیون طیور ایران در رابطه با کاهش جوجه ریزی‌ها خاطرنشان کرد: مرغی که در فروردین به بازار عرضه می‌شود در بهمن‌ماه جوجه ریزی آن انجام‌شده است. جوجه ریزی‌ها در سال گذشته کاهش چشم‌گیری داشت که می‌توان برای آن دلایل مختلفی را نام برد. کاهش سرانه مصرف به‌طور قابل‌توجهی کاهش‌یافته بود و دیگری ناتوانی مرغداران کوچک برای تأمین از مشکلات کاهش جوجه ریزی‌ها در بازار بود.

طلا کش افزود: جوجه ریزی که در بهمن ۱۴۰۱ بر اساس پیش‌بینی نیاز مردم باید ۱۲۰ میلیون باید انجام می‌شد ۱۰۵ میلیون انجام شد که تأثیر آن را در حال حاضر در بازار مشاهده می‌کنید. زمانی که ۲۰ میلیون جوجه کمتر در مرغداری ریخته شود حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار تن مرغ کمتر در بازار عرضه می‌شود. کاهش تولید و هم استقبال مردم از مرغ به دلیل گرانی گوشت قرمز التهاب در بازار ایجاد کرده است که کاملاً قابل پیش‌بینی بود. در مکاتبات صنفی هم از قبل تذکرات داده‌شده بود اما متأسفانه کسی به آن توجه نکرد که باعث تشنج در بازار مرغ شد.

قیمت مصوب مرغ ۷۸ هزار تومان می‌شود؟

وی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مصوب مرغ با شرایط جدید که حقوق پرسنلی و نهاده ها روی آن تأثیر می‌گذارد کمتر از ۷۸ هزار تومان برای مصرف‌کننده قابل تصور نیست. به سازمان حمایت هم اعلام کردیم که اگر اصراری خارج از این قیمت برای مرغ داشته باشند متأسفانه عده‌ای به این دلیل که برای آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد از این گردونه خارج می‌شوند.

طلا کش در رابطه با نقش دولت در تأمین مرغ تصریح کرد: تمام قول هایی که دولت به مرغداران برای حمایت داده بود انجام نشده است. قرار بر این بود۴۰ همت از ارزی که در حال آزادسازی است را به‌صورت تسهیلات در اختیار این صنف بگذارند که بتوانند مشکلات نقدینگی را برطرف کند اما از قولی که داده شد تنها ۱۰ همت با تلاش بسیار به‌کل بخش دام و طیور اختصاص داده‌شده است که نتیجه آن آثاری است که در بازار ایجادشده است.

یارانه معیشتی | کارت الکترونیکی پروتئین بازار را آرام می‌کند

دبیر کل فدراسیون طیور ایران پیرامون کارت الکترونیکی پروتئین یادآور شد: تنها اتفاقی که مردم را از تلاطم ایجادشده نجات می‌دهد اعطاء کارت الکترونیکی پروتئین به‌صورت حجمی است. البته نباید این کارت به‌صورت ارزشی داده شود. کارتی باید به مردم اعطاء شود که آن‌ها بتوانند حجمی از مرغ و تخم‌مرغ را خریداری کنند که این حجم در سند امنیت غذایی کشور مشخص شده است. در این سند حجم مصرفی برای هر ایرانی حداقل ۲۰ کیلوگرم مرغ و ۱۸۰ عدد تخم‌مرغ آورده شده است که باید توسط دولت تأمین شود، اضافه‌تر از این حجم از جیب خود افراد خرج می‌شود.

طلا کش در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود کمبودی که در بازار ایجادشده است تا ۲ هفته ادامه داشته باشد اما حتماً برطرف خواهد شد. قیمت مرغ تا ۸۰ هزار تومان در بازار منطقی است. به تولیدکننده نباید فشاری وارد شود که از جیب آن‌ها برای مردم هزینه شود. قیمت ۹۰ و ۹۵ هزار تومان مرغ در بازار خیلی گستره ندارد و واقعیت قیمت در سطح شهر بالاتر از ۸۵ هزار تومان نیست. حال باید منتظر شد تا قیمت مصوب جدید اعمال شود./گسترش نیوز

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.