کد خبر : 18276 / /
/

اعلام آمادگی دولت برای توزیع بسته حمایتی بازنشستگان تامین اجتماعی از مهم‌ترین اخبار هفته اخیر در ارتباط با کارگران بازنشسته بود.

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان مورد انتقاد قرار گرفت. حقوق بازنشستگان پرداخت خواهد شد. معوقات حقوق بازنشستگان پرداخت  شد. مابه التفاوت حقوق بازنشستگان در 25 خرداد واریز   شد. اخبار مربوط به حقوق بازنشستگان را در خبر روز دنبال کنید. 

داستان پیدایش بسته حمایت از بانشستگان تامین اجتماعی از آنجا آغاز شد که کارگران بازنشسته نسبت به نحوه افزایش مستمری‌های سال ۱۴۰۱ معترض شدند. دولت نسبت به این اعتراض واکنش نشان داد. شخص رئیس جمهوری دستور رسیدگی به مشکلات بازنشستگان را صادر کرد و در نهایت حجت‌ا… عبدالملکی، پیش از استعفایش از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد این بسته را داد.

اعلام آمادگی دولت برای توزیع بسته حمایتی بازنشستگان تامین اجتماعی از مهم‌ترین اخبار هفته اخیر در ارتباط با کارگران بازنشسته بود.

داستان پیدایش این بسته حمایتی از آنجا آغاز شد که کارگران بازنشسته نسبت به نحوه افزایش مستمری‌های سال ۱۴۰۱ معترض شدند. دولت نسبت به این اعتراض واکنش نشان داد. شخص رئیس جمهوری دستور رسیدگی به مشکلات بازنشستگان را صادر کرد و در نهایت حجت‌ا… عبدالملکی، پیش از استعفایش از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد این بسته را داد.

این پیشنهاد از همان ابتدا با واکنش منفی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی مواجه شد. معترضان افزایش واقعی حقوق بازنشستگی خود را خواستار شدند و توزیع این بسته را به مصداق اعانه دهی دولت در تعارض با کرامت بیمه‌شدگان دانستند.

مخاطبان تجارت‌نیوز نیز در همین چارچوب، نظرات خود را در مواجهه با پیشنهاد توزیع بسته حمایتی از بازنشستگان تامین اجتماعی مطرح کردند.

حقوق بازنشستگان| پولمان را بدهید، بسته حمایتی واسه خودتان!

برخلاف سایر موضوعات تنوع نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز در رابطه با توزیع بسته حمایتی از بازنشستگان تامین اجتماعی زیاد نیست، تقریبا همه خوانندگان اتفاق نظر دارند که دولت به جای دادن بسته معیشتی باید حقوق بازنشستگی را زیاد کند.

-«بسته حمایتی نمی‌خواهیم اضافه حقوق قانونی ما مستمر بگیران را بدیید بخدا صاحب خونه بیرونمون کرده پول جابجایی نداریم خونه گیر نمیادچرا بفکر ما مستاجران بدبخت نیستن».

-«لطفا این بسته‌ها را بدید به همان مدیرانی که حقوقشان حداقل ۱۰ برابر مستمری بگیران هست آنها به این صدقات بیشتر نیاز دارند بندگان خدا نمیدونن این حقوقای چنده میلیونی رو چطوری خرج کنن».

-«شما هم با گرفتن قدرت خرید مردم مظلوم نمایش وفور کالاتونو تو فروشگاه‌ها بازی کنید وشوی مدیریت بدید شب درازدست قلندر بیدار.»

-«خسته شدیم اصلاباتوجه به جدولی که ارائه دادید حقوق منی که ۴۳۰۰ تومان بود ۲۹‌%افزایش دادید سبد معیشتی هم بدرد خودتون میخوره».

-«کارگر یک عمر زحمت کشیده پول مالیات حق بیمه درطول خدمت کسرشده امسال شما اومدید حداقل حقوقی که شاید یک سال ‌شاید یک ماه حق بیمه داده و به رحمت خود رفته باما بازنشسته‌ای یک عمر تلاش کرده یکی حساب کردید حقوق اوناها روبه مارسیدندید».

-«طرف پا نداره میخوان براش کفش بخرن نقض قانون میکنند حقوق بازنشستگان رو پایمال میکنند وعده بسته معیشتی میدن صدقه سری پیشکش دولت».

-«حق حقوق بازنشستگان را که پولشان را از جیب داده اند و ربطی به آنها نداره پرداخت نمایند. دولتی که تنفیذ مصوبه را با تغییر در مصوبه اجرای عدالت میدونه امیدی نیست».

-«می‌خوان ادای کشورهای اطراف رو در بیارن.دولت کویت به هر بازنشسته سه هزار دینار برابر تقریبا سیصد میلیون تومان بسته حمایتی نقدی داده هیچ اثری هم بر افزایش تورم نداشته.بسته حمایتی یعنی این».

حقوق بازنشستگان| بسته معیشتی برای فقراست؛ بازنشسته تامین اجتماعی فقیر نیست!

جان کلام دیدگاه مخاطبان در رابطه با توزیع بسته معیشتی میان بازنشستگان تامین اجتماعی این است: بیمه‌شده ۳۰ سال حق بیمه نداده است که بسته معیشتی بگیرد، توزیع بسته مختص فقراست، بیمه شدگان تامین اجتماعی فقیر نیستند، سالها پولی به تامین اجتماعی داده‌اند و حالا طبق قرارداد نوبت دریافت مستمری است.

-«من فقط از رییس جمهورمحترم یه سوال دارم که ایا خودتون می‌تونید با این حقوق کم بازنشتگی ویامثل من از کارافتادگی با ۹۸ درصد از کارافتادگی با شوهر مریض وبچه دانشجو با حقوق ۳میلیون زندگی کنه؟»

-«به خدا ما از زیر خط فقرهم پایینترهستیم اخه به کی بگیم دردمونو من سالها برای این مملکت وبه بیمارها خدمت کردم وتو کادر درمان بودم الان خودم نیاز به نگهداری دارم».

-«بسته فقط مخصوص فقراست ما سی سال کار جان فرسا کردیم بدن ما تو کار خرد شده حق ما بسته نیست این کارا زشته مارا اینقدر کوچک نکنید بی احترامی هم حدی دارد».

-«بجای بسته اگر درست هم باشد ،۳۸درصد را اعمال مابقی پیش کش و مبارک خودتان باشد.»

-«آنهایی که سایر سطوح هستند و به اصطلاح بالای ۱۰ میلیون حقوق میگیرند اغلب افراد تحصیلکرده و متخصص بوده اند که با صرف استعداد فکری و توان بدنی خود به این مملکت خدمت کرده اند مسلما حقوق بالا داشته اند و میانگین پرداخت بیمه آنها بیشتر بوده است اکنون در دوره بازنشستگی لازم است حقوق آنهابه عدالت پرداخت شود».

فقط افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجنماعی و دیگر هیچ!

-«فقط افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق قانون مصوبه شورای عالی کار ودیگر هیچ».

-«اعضای دولت که افزایش حقوق مصوبه تامین اجتماعی را امضاکردن به امضا خودشون پایبند نبودن حالا بدون امضا وتصویب میگن کمک معیشت این کمگ معیشت ارزونی خودتون ما به همون افزایش حقوق که حق واقعی خودمون هست راضی هستیم ونیازی به صدق این اقایون نداریم».

-«دولت بسته‌های معیشتی و حمایتی رو به اطرافیان خودش ونیازمندانی بده که بیشتراز(بازنشستگان محترم وعزیز) محتاج ترند درضمن ۳۸ درصدبعلاوه مبلغ ثابت ۵۱۵هزارتومن فراموش نشه ضمنا۲۵درصدمتناسب سازی ارسال قبل هم بایداعمال بشه»

-«کسی معیشت نمیخواد اون بدبختی که حقوقش یذره از حداقل بیشتر یعتی بین ۴تا۶ تومن ۱۰ درصد براش میشه یک میلیون ظلم اگه عدالت باید زیر ده تومن همه بشه ده میلیون».

-«اصل قضیه اینه که دولت اصلا به قانونمند نیست اون ۵۷درصد اضافه برای حداقل بگیرها را هم برای خودشون تصویب کردند چون حقوقشون باید کمتر از ۷برابر حداقل بگیرها باید باشه یعنی حقوق خودشون و مدیران را ۵۷درصد افزایش داده اند وبقیه هیچی به هیچی».

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.