کد خبر : 20843 / /
/

میرهاشم موسوی در نشست با بازنشستگان اعلام کرد: مطابق پیگیری ویژه رئیس جمهور و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احکام جدید مستمری بازنشستگان سایر سطوح، مطابق ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار، در شهریور ماه صادر خواهد شد و حقوق شهریور این عزیزان بر مبنای احکام جدید پرداخت می‌شود.

 بالاخره دولت تصمیم نهایی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان را گرفت. نحوه و زمان واریز معوقات حقوق بازنشستگان قرار است اعلام شود. احکام جدید حقوق بازنشستگان سایر سطوح، مطابق ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار، در شهریور ماه صادر خواهد شد. حقوق بازنشستگان در شهریور بر مبنای احکام جدید پرداخت می‌شود. اخبار تکمیلی درباره حقوق بازنشستگان در خبر روز دنبال کنید.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: روش‌های تامین منابع، نحوه و زمان پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های قبل نیز در همکاری با کانون‌های بازنشستگان، متعاقباً اعلام می‌شود.

 میرهاشم موسوی در نشست با بازنشستگان اعلام کرد: مطابق پیگیری ویژه رئیس جمهور و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احکام جدید مستمری بازنشستگان سایر سطوح، مطابق ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار، در شهریور ماه صادر خواهد شد و حقوق شهریور این عزیزان بر مبنای احکام جدید پرداخت می‌شود. همچنین روش‌های تامین منابع، نحوه و زمان پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های قبل نیز در همکاری با کانون‌های بازنشستگان، متعاقباً اعلام می‌شود.

حقوق بازنشستگان | درآمد و هزینه خانوار در سال 1400 زیر ذره بین 

موسوی در این جلسه با تشریح برخی دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی در دوره اخیر، از جمله تسویه بدهی بانکی انباشته این سازمان، توجه به معیشت بازنشستگان را از اولویت‌های اصلی این سازمان معرفی کرد و گفت: در سال جاری در بودجه، بازپرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی پیش‌بینی شده که در حال پیگیری برای تدوین سازوکارهای تحقق آن هستیم.

وی افزود: رئیس جمهور و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه حل مشکلی که در زمینه افزایش مستمری سایر سطوحبازنشستگان تأمین‌اجتماعی پیش آمده بود، تأکیدات و حمایت ویژه‌ای داشتند و خوشبختانه با حمایت مسئولان و تلاش‌های صورت‌گرفته، خواسته بازنشستگان در مورد اعمال مصوبه شورای عالی کار در زمینه افزایش مستمری‌ها، محقق شد.

موسوی همچنین در تماس تلفنی با بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک سیما در این زمینه توضیح داد: قبلا مصوبه‌ای که برای سایر سطوح بازنشستگان عزیز تأمین اجتماعی در هیأت دولت طرح شد، مصوبه‌ای بود که در سایر سطوح، مصوبه قبلی شورای عالی کار را نپذیرفته بودند و تا سقف ۱۰ میلیون تومان ۱۰ درصد بعلاوه ۶۵۰ هزار تومان بود و بالاتر از ۱۰ میلیون تومان افزایش ۱۰ درصد را مصوب کرده بودند که این مصوبه در خرداد ماه به ما اعلام شده بود و ما بر اساس قانون اجرا کردیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: امروز براساس اعلام سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با توجه به اختیاراتی که دولت به وزرای عضو هیأت امنای تأمین اجتماعی داده بود و همچنین با دستور اکید و ویژه رئیس جمهور درباره بررسی و تصمیم جدید برای سایر سطوح؛ آقای زاهدی وفا اعلام کردند که مصوبه شورای عالی کار براساس ماه ۹۶ قانون تأمین اجتماعی پذیرفته شده و انشاء الله ما این مصوبه را براساس ماده ۹۶ و مصوبه شورای عالی کار برای سایر سطوح اعمال خواهیم کرد.

عضو هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: صدور احکام جدید را در شهریورماه انجام می‌دهیم و پرداخت حقوق شهریور براساس احکام جدید صورت می‌گیرد.

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان

 مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «افزایش ۳۸ درصدی + ۵۱۵ هزارتومان» نوشت: از همان ابتدا که دولت سیزدهم در مردادماه سال ۱۴۰۰ بر سر کار آمد، سه واژه کلیدی مردمی کردن اقتصاد، عدالت و توسعه اقتصادی را در دستور کار خود قرار داد. نشانه بارز این موضوع افزایش میزان دستمزد کارگران بود که پس از سه دهه سرکوب دستمزدی، سرانجام میزان دستمزدها بر اساس نرخ تورم و سبد معیشتی در ابتدای سال ۱۴۰۱ تعیین شد.

از همان ابتدا که دولت سیزدهم در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ بر سر کار آمد، سه واژه کلیدی مردمی کردن اقتصاد، عدالت و توسعه اقتصادی را در دستور کار خود قرار داد نشانه بارز این موضوع افزایش میزان دستمزد کارگران بود که پس از سه دهه سرکوب دستمزدی، سرانجام میزان دستمزدها را بر اساس نرخ تورم و سبد معیشتی در ابتدای سال ۱۴۰۱ تعیین کرد.

بر پایه این گزارش، همان طور که سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری خود در روز سه‌شنبه _بیست‌وپنجم مردادماه_ امسال گفته بود، روز پنجشنبه هفته گذشته در نشست با کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در شهرستان بندرانزلی، جزئیات تصمیم دولت برای بازنگری در میزان افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

«افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح، مطابق مصوبه شورای عالی کار یعنی ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان خبر داد و گفت: افزایش حقوق و احکام اصلاح‌شده بازنشستگان از شهریورماه اعمال شده و افزایش مطابق با سقف مصوبه شورای عالی کار و هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان پرداخت خواهد شد.»

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «زورگیری از قانون!» نوشت: پس از آنکه فیلم «سرقت با قمه در ترافیک اتوبان نیایش»، آن هم در روز روشن و مقابل چشم همه در فضای مجازی منتشر شد، سوالات زیادی در افکار عمومی شکل گرفت؛ اینکه چطور سارق مسلح بدون هیچ ترس و واهمه‌ای به وسط اتوبان می‌آید، در خودرو را باز می‌کند و با تهدید راننده که گویا یک خانم بوده‌است، تلفن همراه او را از دستش می‌کشد و در آخر نیز از گاردریل به آن طرف اتوبان می‌پرد و فرار می‌کند!

این سارق حین سرقت نیز در عقب خودرو را با خیال راحت باز می‌کند تا اگر وسیله گران‌قیمت دیگری نیز به چشمش خورد با خود ببرد. در مقابل اما، مردم حاضر در صحنه هیچ اقدامی نمی‌کنند و حتی یکی از خودروها به قصد دور شدن از این صحنه لاین اتوبان را عوض می‌کند.

هر چند یک روز پس از انتشار این فیلم در فضای مجازی، رئیس پلیس پایتخت خبر از دستگیری زورگیر مسلح را داده است، اما سوالات زیادی در واکنش به این فیلم در شبکه‌های اجتماعی بدون پاسخ باقی مانده است.

حبیب ترکاشوند در صفحه توئیتر خود فیلم زورگیری با قمه را در اتوبان نیایش منتشر کرده و نوشته‌است: «خفت‌گیری عجیب یک خانم در بزرگراه نیایش در تهران با قمه! مسئولان محترم قضائی، به راستی مشکل کجا است که این اراذل اینقدر جسور شده‌اند که در روز روشن با قمه به جان مردم می‌افتند؟»

پس از انتشار فیلم زورگیری با قمه در اتوبان نیایش، علی صالحی، دادستان تهران گفت: «در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر زورگیری فردی از یک خانم سوار بر خودرو در بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره)، پس از تشکیل پرونده قضائی در دادسرای تهران، دستورات ویژه برای شناسایی و دستگیری متهم به ضابطان و مأموران انتظامی ابلاغ شد.»

دادستان تهران با اشاره به اینکه مردم بدانند برخورد قاطع قضائی و بدون اغماض با این افراد انجام خواهد شد، تصریح کرد: «امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضائی است و در این رابطه با هیچ فردی تعارفی نداشته و موارد با جدیت پیگیری خواهد شد.»

همچنین یک روز پس از انتشار این فیلم، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت خبر از دستگیری زورگیر قمه به دست داد و گفت: «کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی قضائی در روز بیست‌وهفتم مردادماه سارق جوان را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.»

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: «با وقوع یک فقره زورگیری و سرقت از یک خانم در ترافیک بزرگراه نیایش، موضوع رسیدگی در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.»

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «لبخند بیمه به ۴ میلیون زوج نابارور» نوشت: هیئت وزیران در اجرای تبصره (۳) ماده (۴۳) قانون جوانی جمعیت، ضوابط پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری را تصویب کرد تا روند درمان بیش از سه میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

همه زوج‌ها، همه مراکز درمانی پایگاه اطلاع رسانی دولت گزارش جزئیاتی را درباره این مصوبه منتشر کرده و «علی بهادری جهرمی» نیز دیروز در گفت و گو با صدا و سیما، اطلاعات بیشتری در این باره ارائه کرد که شامل این موارد است: همه مراکز درمانی و بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمات درمان ناباروری موظف به عقد قرارداد با سازمان‌های بیمه گر پایه هستند و تمدید پروانه این مراکز و بیمارستان‌ها منوط به عقد قرارداد با بیمه‌های پایه خواهد بود.

سازمان بیمه سلامت مکلف است راجع به پوشش بیمه‌ای همه زوجین نابارور فاقد بیمه پایه اقدام کند.

هزینه‌های خدمات تشخیصی و درمانی ناباروری و خدمات تخصصی ناباروری شامل (IUI، IVF، ICSI ، FET) بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت، در بخش دولتی، عمومی غیر دولتی، خیریه و خصوصی، مطابق دستورالعمل مصوبه شورای عالی بیمه سلامت، تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر پایه قرار می‌گیرد.

همه مراکز بهداشتی و درمانی، مطب‌های پزشکان خانواده، مطب‌های مامایی و متخصصان زنان و زایمان مکلف هستند نسبت به نشان‌دار کردن مادران باردار با رعایت محرمانگی اطلاعات در سامانه نسخه الکترونیک اقدام کنند. همچنین زایمان طبیعی در همه مراکز معادل صددرصد تعرفه دولتی بیمه می‌شود.

حداقل سه میلیون زوج نابارور در کشور حمید چوبینه، دبیر انجمن علمی باروری و ناباروری ایران درباره این مصوبه می‌گوید: حمایت از زوج‌های نابارور برای فرزندآوری و قطع ارتباط مالی بیمار با مراکز درمانی، اقدامی مهم و بسیار مفید است و مزیت‌های بسیاری خواهد داشت.

وی تصریح می‌کند: آمار قطعی و دقیقی از تعداد زوج‌های نابارور در کشور وجود ندارد اما طبق مطالعات و بررسی‌ها، پیش بینی می‌شود بیش از سه میلیون زوج نابارور داشته باشیم که یک جمعیت شش میلیون نفری را تشکیل می‌دهند، ضمن آنکه با توجه به بالارفتن سن ازدواج و تعداد زیاد جوانانی که در سنین بالا تصمیم به تشکیل خانواده و فرزندآوری می‌گیرند، احتمال بیشتر شدن آمار زوج‌های نابارور هم وجود دارد.

تأمین منابع مالی، شرط اجرایی شدن مصوبه البته دکتر چوبینه به یک موضوع مهم نیز اشاره و تصریح می‌کند: مصوبه دولت در صورتی می‌تواند اجرایی شود که منابع مالی آن به صورت منظم توسط بیمه‌ها به مراکز درمانی پرداخت شود، در غیر این صورت اگر قرار باشد صرفاً مراکز را مجبور به پذیرش تعرفه‌های بیمه کنیم و فقط به مطالبات آنها افزوده شود، اجرای این طرح دچار مشکل خواهد شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.