کد خبر : 23418 / /
/

باشگاه خبرنگاران نوشت :رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اصلاحات افزایش حقوق کارمندان و مابه‌التفاوت مهرماه در آبان پرداخت می‌شود.

برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان یک سقف حداقلی ۹۰۰ هزار تومانی لحاظ شده است.  رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت ترمیم حقوق کارمندان توضیحاتی ارائه کرد. حقوق کارمندان و بازنشستگان افزایش یافته است.  حداقل افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان ۹۰۰ و حداکثر افزایش حقوق آنها ۲ میلیون تومان است. اخبار حقوق کارمندان را در خبر روز دنبال کنید. 

حقوق کارمندان افزایش یافت

باشگاه خبرنگاران نوشت :رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اصلاحات افزایش حقوق کارمندان و مابه‌التفاوت مهرماه در آبان پرداخت می‌شود.

سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: جداول بودجه امسال دیر هنگام و در مردادماه به دولت ابلاغ شد و از این جهت، بررسی دو مرحله ای این لایحه در مجلس، یکپارچگی برنامه‌های دولت را دچار مشکل می‌کند.

او درباره طرح مجلس برای بررسی دو مرحله‌ای بودجه‌های سالانه کشور گفت: وقتی قانونی در مجلس تصویب می‌شود، ملزم به اجرا هستیم و باید تبعیت کنیم.

میرکاظمی به کار مشترک با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اشاره کرد و گفت: این کمیسیون در طرحی درخواست کرد تا با مشارکت و همراهی دولت، آن را پیش ببرند و ما هم این کار را کردیم و با توجه به همکارهای نزدیک تلاش می‌کنیم تا به نقطه نظر مشترک برسیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: نمایندگان در طرحی دوفوریتی خواستند تا روند بررسی لایحه بودجه به صورت دومرحله‌ای باشد که مرحله نخست تبصره ها و مرحله دوم جداول بررسی شود؛ ما ارسال جداول بودجه به مجلس را به صلاح نمی دانیم، زیرا مردادماه امسال جداول بودجه ۱۴۰۱ به دولت ابلاغ شد و از این جهت جمع کردن یکپارچگی برنامه‌های دولت دچار مشکل می‌شود.

میرکاظمی اظهار امیدواری کرد که مجلس مراعات لازم را داشته باشد زیرا آنچه در دولت برای بودجه بسته می‌شود، دارای نظم و یکپارچگی است و نباید دچار بخشی نگری و سلیقه های سیاسی و بخشی شود.

او چندی پیش اعلام کرد که لایحه بودجه ۱۴۰۲ اول آذرماه به مجلس می رود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اینکه با توجه به ابلاغ افزایش حقوق کارمندان آیا بودجه آن هم برای پرداخت تامین شده است، پاسخ مثبت داد و گفت: از همین ماه آبان، اصلاحات انجام می‌شود و ما به التفاوت مهرماه در همین حقوق آبان پرداخت می شود. همچنین قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری ۱۶ آبان در نامه ای از محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ابلاغ شد.

حقوق کارمندان | حقوق نامتوازن در استان یک عیب است

کرمان استاندار کرمان با انتقاد از زیاد نبودن تعداد شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: متاسفانه مالک کارخانه نساجی برای تبدیل آن به کارخانه نوآوری حاضر به همکاری نشده است.

محمدمهدی فداکار صبح امروز ۲۸ آبان ماه در هفتاد و نهمین جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی استان گفت: موضوع شرکت های دانش بنیان یک بحث جدیدی است و باید با تلاش زیاد برای روان سازی آن انجام شود.

استاندار کرمان با انتقاد از زیاد نبودن تعداد شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: متاسفانه مالک کارخانه نساجی برای تبدیل آن به کارخانه نوآوری حاضر به همکاری نشده است.

به اعتقاد او، باید بین فن آور و دانش بنیان تفاوت ایجاد کرد و این دو یکی نیست افزود: آموزش های لازم برای افزایش آگاهی نسبت به دانش بنیان ها ضروری است.

فداکار بیان کرد: شرکت های دانش بنیان مشکلاتی از جمله؛ مالیات، بیمه و ... دارند که باید جلساتی برای رفع معضلات این شرکت ها با مسئولین مربوط تشکیل داده شود و بنده پیگیر رفع مشکلات آنها هستم.

او با بیان این مطلب که اکوسیستم یک شبکه است و اگر یک بخش آن کار نکند کل شبکه قفل می کند، تصریح کرد: مشکلات شرکت های دانش بنیان در شورای راهبردی دانش بنیان استان مطرح شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه باید حمایت های مالیاتی از شرکت های دانش بنیان داشت، تاکید کرد: شرکت شهرک های صنعتی کارهای مشاوره ای برای شرکت های دانش بنیان انجام دهند و همچنین در حوزه دانش بنیان کارشناس رسمی در استان نداریم این درحالی است که در کشور تشکیل شده است.

طبق اعلام فداکار، شرکت های دانش بنیان می توانند در مناطق مسکونی مستقر شوند و از نظر قانونی منعی ندارد.

او می گوید: حقوق نامتوازن در استان یک عیب است و ۵۷ درصد افزایش حقوق بدون تعیین سقف یک آسیب بود و شاهدیم که حقوق یک نگهبان در یکی از شرکت های بزرگ استان خیلی بیشتر از یک فناور است به طور مثال فردی که حقوق ماهانه آن ۳۰ میلیون تومان بوده و فردی که ۵ میلیون حقوق داشته هر دو به یک میزان (۵۷ درصد) افزایش یافته است. لذا امیدواریم در بودجه سال آینده افزایش حقوق کارشناسانه تر باشد.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: موافقت با راه اندازی پارک علم و فناوری مرکز استان کرمان انجام شده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.