کد خبر : 24260 / /
/

جزئیات پرداخت ویژه بازنشستگان را بخوانید.

حقوق بازنشستگان و معوقات آن واریز می شود. واریز حقوق بازنشستگان کارگری آغاز شده است. حقوق بازنشستگان همسان سازی شده است. حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود. جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

برخی از بازنشستگان به زودی مشمول پرداخت ویژه خواهند شد.

جزئیات پرداخت ویژه بازنشستگان را بخوانید.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از واریز تمام پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۰ خبر داد.

صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش ، اظهار کرد: پاداش پایان خدمت تمام فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۰ که تعداد ۷۲ هزار نفر هستند، به طور کامل پرداخت شد.

وی در خصوص اعمال آخرین مدرک تحصیلی معلمان نیز گفت: بخشنامه اعمال آخرین مدرک تحصیلی معلمان به استناد بند ۲ ـ ۳ ماده ۲ قانون نظام رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد.

حقوق بازنشستگان | افزایش تمایل به بازنشستگی در کشور

​سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بر این اساس، آخرین مدرک تحصیلی معلمان، در حکم کارگزینی آنها اعمال می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: ۵۰ درصد بازنشستگان سطح کشور مربوط به بازنشستگی پیش از موعد است که برای سازمان مشکل ایجاد کرده است.

میرهاشم موسوی اظهار کرد: سهم منابع این سازمان از بخش سرمایه‌گذاری باید دست‌کم ۱۸ درصد باشد اما امروز تنها یک سوم درآمد از این محل حاصل می شود.

وی وضعیت حوزه سرمایه‌گذاری این سازمان بیمه گر را نامناسب دانست و افزود: تنها ۶ درصد منایع تأمین اجتماعی از این بخش تأمین می شود و باید این سهم به ۱۸ درصد برسد.

وی ادامه داد: در سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری صیانت از اموال و همچنین ارزش افزوده تاکید شده است که در این راستا باید تلاش ها مضاعف باشد تا این نقص برطرف شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر احیای بخش سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: رفع چالش حوزه سرمایه گذاری، کاری بسیار سخت است که نیاز به تلاش و همت فرا سازمانی و حتی حاکمیتی دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: اینک ۷۳ درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه های اجتماعی قرار دارند که از مجموع آن، ۵۳ درصد مربوط به تأمین اجتماعی و مابقی مربوط به ۱۷ صندوق دیگر است.

وی افزود: علاوه بر دستاورد بزرگ در زیر پوشش درآوردن جمعیت کشور در خصوص بیمه های اجتماعی، افزایش امید به زندگی نیز از دیگر دستاوردها است.

موسوی بیان کرد: ۵۰ درصد بازنشستگان سطح کشور مربوط به بازنشستگی پیش از موعد است و این در حالی است که در سال ۹۲ این عدد ۱۹ درصد بود.

منبع:‌تسنیم

حقوق بازنشستگان | سن بازنشستگی مردان و زنان چقدر است؟

سازمان تامین اجتماعی، به منظور تحقق عدالت در میان بیمه شدگان، سن بازنشستگی خاصی را برای مردان و زنان در زمان بازنشستگی تامین جتماعی، تعیین کرده است. حداکثر سن بازنشستگی تامین اجتماعی در حال حاضر، برای زنان، 55 سال و برای مردان، 60 سال می باشد؛ اما این سن، می تواند در شرایط خاصی تغییر کند. 

آن دسته از زنان و مردانی که جزء بیمه شدگان تامین اجتماعی می باشند و در حال حاضر، دارای شغل هستند، می بایست از زمان بازنشستگی تامین اجتماعی و سن بازنشستگی تامین اجتماعی، مطلع باشند. سازمان تامین اجتماعی، با توجه به قوانینی که وضع کرده است، شرایط سن بازنشستگی خاصی را برای بیمه شدگان خود، در نظر گرفته است.

به طور کلی، سن بازنشستگی تامین اجتماعی، می تواند با توجه به شرایط شغلی فرد متفاوت باشد. به دلیل اهمیت سن و زمان بازنشستگی تامین اجتماعی برای کلیه مشاغل، بسیاری از بیمه شدگان این سازمان، می بایست در رابطه با سن بازنشستگی تامین اجتماعی، مطالعه بیشتری داشته باشند.

در ادامه، در رابطه با شرایط سن بازنشستگی تامین اجتماعی برای مردان، شرایط سن بازنشستگی تامین اجتماعی برای زنان، حداقل و حداکثر سن بازنشستگی تامین اجتماعی و همچنین، زمان بازنشستگی تامین اجتماعی، مطالبی برای بیمه شدگان این سازمان، آورده شده است.

شرایط سن بازنشستگی تامین اجتماعی برای مردان

سازمان تامین اجتماعی کشور، برای بازنشستگی تامین اجتماعی مردان و زنان، مقررات خاصی را در نظر گرفته است. به همین منظور، شرایط سن بازنشستگی تامین اجتماعی، برای مردان و زنان، متفاوت می باشد. به طور کلی، سن بازنشستگی تامین اجتماعی برای مردان، 60 سال است؛ اما در موارد خاصی این سن می تواند افزایش یا کاهش پیدا کند.

بنابراین، لازم است که کلیه کارکنان و صاحبان مشاغل که حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت می کنند، از شرایط و زمان بازنشستگی تامین اجتماعی، مطلع باشند. از جمله شرایطی که توسط سازمان تامین اجتماعی، برای سن بازنشستگی تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

سن بازنشستگی برای مردان، 60 سالگی تمام، با داشتن 20 سال سابقه کاری می باشد.

آن دسته از مردانی که در مشاغل سخت، در حال فعالیت می باشند و در حال حاضر، دارای 20 سال سابقه کار هستند، می توانند بدون رعایت شرط سنی 60 ساله، بازنشسته تامین اجتماعی شوند.

در صورتی که مردان، در مشاغل خود آسیب دیده باشند، می توانند در صورت تایید سازمان تامین اجتماعی، زود تر از 20 سال بازنشسته شوند.

در صورتی که مردان بیمه شده تامین اجتماعی، معلول باشند، با داشتن 50 سال سن و 20 سال سابقه کار، بازنشسته تامین اجتماعی می شوند.

در صورتی که مردان، جانباز و یا آزاده باشند، بدون داشتن شرط سنی و بعد از 20 سال سابقه کار، بازنشسته خواهند شد.

کلیه مردان بیمه شده در سازمان تامین اجتماعی، با داشتن 35 سال سابقه کار، بدون رعایت هیچ شرط سنی، می توانند بازنشسته تامین اجتماعی شوند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.