کد خبر : 25183 / /
/

قیمت خودرو صفر داخلی روز چهارشنبه، 21 دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در هفته های گذشته به شدت گران شده بود. قیمت خودرو امروز با کاهش مواجه شد. قیمت خودرو تحت تأثیر قیمت دلار افزایش یافته بود. قیمت خودرو حالا به مدار نزولی بازگشته است. قیمت خودرو تا کجا ریزش دارد؟

افزایش قیمت خودرو متوقف شد

روند افزایش قیمت خودرو در بازار متوقف شده است. اما برخی از خودروهای تولید داخل همچنان مشغول افزایش قیمت و ثبت رکوردهای جدید هستند.

قیمت خودرو صفر داخلی روز چهارشنبه، 21 دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو همچنان پرنوسان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روزهای گذشته با ریزش عجیب و ناگهانی همراه شد. اما این ریزش ادامه‌دار نبود و محصولات مختلف در بازار با نوسان قیمتی مواجه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

اوایل سال جاری بود که پراید رکورد جدید قیمتی را در کارنامه خود ثبت کرد. اما حالا این خودرو در کمتر از یک سال 100 میلیون تومان گران شده است. پراید 111 که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، دیروز هم وارد بازه جدید قیمتی شد و قیمت 300 میلیون را ثبت کرد. اما این خودرو امروز صبح 10 میلیون تومان کاهش را تجربه کرد و هم‌اکنون در قیمت 290 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید 141 نیز چهار میلیون تومان ارزان شد و امروز در نرخ 285 میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه بود، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو امروز با پنج میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، در نرخ 730 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات، امروز در محدوده ثابت 745 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دنا معمولی هم امروز چهار میلیون تومان نسبت به روز گذشته گران شد و به قیمت 580 میلیون تومان رسید.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز هشت میلیون تومان ارزان شد و با قیمت 607 میلیون تومان در بازار خودرو کشور معامله می‌شود.

قیمت خودرو | قیمت خودروهای پرطرفدار

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز مانند روزهای گذشته، در محدوده 296 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت همراه شده بود، حالا پنج میلیون تومان ارزان شد و 445 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ ۵ این مدل پژو نسبت به روز گذشته پنج میلیون تومان گران شد و به نرخ 495 میلیون تومان رسید.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. این خودرو با یک ملیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، به 300 میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو | پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: روند افزایش قیمت‌ها در بازار روزهاست که متوقف شده است. البته برخی از خودروها در این میان افزایش قیمت داشتند، اما مجددا ثبات قیمتی پیدا کردند.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر خریدار در بازار کم یافت می‌شود و بیشتر فروشندگان هستند که در بازار حضور می‌یابند.

این کارشناس صنعت خودرو درباره علت افت قیمت‌ها ادامه داد: در این میان، عرضه خودرو نسبت به ماه‌های گذشته افزایش یافته بود و به همین دلیل خودرو با ریزش قیمت نسبی همراه شدند.

نادری توضیح داد: عرضه خودروها در چند هفته اخیر بالا رفته است. اگر خودروسازان به روند فعلی را ادامه دهند، پیش‌بینی می‌شود بازار دیگر افزایش قیمت خودرو را تجربه نکند و حتی کاهش قیمت اتفاق بیفتد. البته این شرط با فرض ثبات قیمت دلار است و اگر دلار دوباره افزایش پیدا کند خودرو نیز گران می‌شود.

کاهش نسبی قیمت خودرو پس از چند رکوردشکنی 

اقتصادنیوز: رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز 19 دی 1401 قیمت پرطرفدارهای ایران خودرو افت 2 تا 7 میلیونی داشتند و با این شرایط می توان گفت بازار خودرو شکل کاهشی به خود گرفته است.

به گزارش اقتصادنیوز کاهشی شدن نرخ دلار از یک سو و عرضه خودرو در بورس کالا و فروش فوری برخی از خودروهای داخلی از طریق شرکت‌های خودروسازی از جمله عواملی است که فعالان بازار خودرو ریزش قیمت در این بازار را به آن نسبت می دهند. از سوی دیگر این نکته را نیز باید در نظر گرفت هرچند امروز بازار خودرو شکل کاهشی به خود گرفته، اما کاهش پس از رکوردشکنی های قیمتی در ماه‌های اخیر صورت گرفته و با این شرایط می توان گفت امروز شاهد کاهش اندک در مقابل رکوردشکنی در بازار خودرو بوده‌ایم.

براساس ارزیابی بازار می توان گفت تمام  پرطرفدارهای ایران خودرویی امروز در بازار افت قیمت داشتند و «هایما S7 پلاس» تنها خودرویی بود که بدون تغییر این روند را نظاره کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7» در بازار امروز با افت 3 میلیون تومانی 447 میلیونی شد و «هایما S7پلاس» که روز گذشته با افزایش 10 میلیونی در بازار یک میلیارد و 310 میلیون تومان قیمت خورد امروز تغییر قیمت نداشت.

اما در بازار امروز «تارا دنده ای» هم در بازار افت 5 میلیونی داشت  و 620 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که «دنامعمولی» هم امروز افتی 2 میلیونی در بازار 588 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «دنا پلاس توربو اتومات» با افت 3 میلیونی در بازار 717 میلیون تومان قیمت خورد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو قیمت «پژو 207 دنده‌ای» هم امروز افتی 7 داشت و 608 میلیون تومان قیمت خورد.  

قیمت خودرو

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.