کد خبر : 26990 / /
/

قیمت طلا | قیمت طلا امروز | قیمت طلا الان

بررسی‌ها نشان از ریزش قیمت اونس طلا در بازار جهانی دارد.

قیمت طلا با نوسان همراه است. قیمت طلا  وحشتناک گران شده. قیمت طلا ممکن است ارزان شود. قیمت طلا تغییر می کند. قیمت طلا  ممکن است ارزان شود.

قیمت دلار امروز در بازار تهران ۴۹ هزار و ۲۶۱ تومان بود.

در این میان، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار ۲ میلیون و ۳۴۹ هزار تومان قیمت داشت. هر قطعه سکه امامی نیز ۲۸ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان بود.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز جمعه، بیست و سوم تیرماه ۱۴۰۲ را مشاهده می‌کنید:

دلار (در صرافی بانکی)

۴۱ هزار و ۲۵۷ تومان

یورو

۴۵ هزار و ۸۸۵ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۲۵ میلیون و ۲۹۸ هزار تومان

سکه امامی

۲۸ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان

نیم سکه

۱۵ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۰ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۲ میلیون و ۳۴۹ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۳ میلیون و ۱۳۲ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۰ میلیون و ۱۷۴ هزار تومان

هر انس طلا

۱۹۵۸.۸۱ دلار

منبع: خبر آنلاین

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز آخرین نرخ طلا را در روندی نزولی، دو میلیون و 367 هزار و 800 تومان اعلام کرده است؛ حدود 15 هزار تومان کمتر از دیروز.

این منبع، آخرین نرخ نقدی سکه امامی را نیز نزولی و 28 میلیون و 990 هزار اعلام کرده که حدود 103 هزار تومان کمتر از روز گذشته است. اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با حدود 102 هزار تومان افزایش به 25 میلیون و 801 هزار تومان رسیده است.

روند قیمت‌ها در سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، نیز نزولی است. این منبع در آخرین به روزرسانی خود تا لحظه تنظیم این خبر که حدود ساعت 13 امروز انجام شده، قیمت طلا را با حدود 16 هزار تومان کاهش، دو میلیون و ۳۷۰ هزار تومان اعلام کرده است. این منبع قیمت سکه طرح جدید را نیز کاهشی و ۲۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان دانسته. این نرخ حدود 260 هزار تومان کمتر از دیروز است.

قیمت سکه طرح قدیم هم نزولی و 25 میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است؛ حدود 167 هزار تومان کمتر از روز گذشته.

روند افزایشی قیمت اونس

روند نزولی در بازار طلا و سکه داخلی در حالی رخ داده که قیمت اونس امروز افزایشی بوده است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

در این شرایط مدت‌ها است که اونس روندی نزولی دارد. حتی پنجشنبه هفته گذشته به کانال 1800 دلاری هم سقوط کرد اما بعد از ساعاتی به کانال 1900 دلاری بازگشت. طلای جهانی در 30 روز گذشته حدود 2.05 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

اما امروز اونس روندی افزایشی دارد و در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود 1,929.82 دلار رسیده، این به معنای افزایش حدود 0.45 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

روند کاهشی بازارهای دلار، طلا و سکه با خبردرمانی

قیمت دلار مرز روانی 50 هزار و 300 تومان را از دست داد و حالا این احتمال وجود دارد که قیمت دلار به کانال 49 هزار تومان برگردد.

قیمت دلار امروز 13 تیر 1402 به مرز 50 هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت دلار روز گذشته مرز مقاومتی 50 هزار و 300 تومان را پشت سر گذاشته بود و امید به افزایش قیمت را در بازار پررنگ کرده بود. این گروه امیدوار بودند که قیمت دلار بالای این مرز بماند و از آنجا به سمت کانال 51 هزار تومان برود. اما بازار بر این اساس پیش نرفت.

اما چرا دلار مرز مقاومت خود را از دست داد؟ برخی از معامله‌گران می‌گویند علت کاهش قیمت دلار خبری است که یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق عراق داده و اعلام کرده که 10 میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران آزاد شده. البته وی نگفته که این 10 میلیارد دلار به ایران وارد می‌شود بلکه قرار است این منابع صرف واردات کالاهای اساسی شود.

این اولین باری نیست که خبر آزادسازی دلارهای بلوکه شده ایران شنیده می‌شود. برای همین برخی از معامله گران معتقدند که چنین خبری سوخته به نظر می‌رسد و هیچ تاثیری بر قیمت دلار ندارد. به عقیده این گروه آنچه باعث کاهش قیمت دلار شده تلاش بازارساز است که توانسته قیمت دلار را مهار کند و آن را به سمت پایین هدایت کند.

در مورد بازار طلا و سکه، به اعتقاد کارشناسان اقتصادی علاوه بر قدرت بالای فعالان بازار فلز زرد در رونددهی به قیمت‌ها،‌ قدرت تقاضا نیز در این بازار زیاد است. این در حالی است که روند تقاضا در ماه‌های گذشته کاهش داشته است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.